trampar på samma ställe

Jag har fått frågan rätt många gånger, hur mycket jag går ner i månaden/veckan, per dag osv, osv. Så tänkte svara på detta nu.

Jag har gått ner 10 kg sen jag startade i höstas. Men de kilona gick jag ner snabbt, genom att äta efter ABC dieten. Sen började jag fasta hela dagarna, landade på 0 och minus varje dag. Och där någonstans tog det stopp. Jag har inte gått ner ett enda kilo sen i februari. Februari. Förstår ni hur länge sen det är? 
Jag sabbade allt totalt genom att äta så lite, jag höll inte förbränningen uppe. Sen när jag började äta lite mer, så gick jag upp i vikt direkt, rätt mycket också. 

Det känns som ett enormt nederlag, att jag kämpade så hårt i så många veckor, åt knappt någonting, men stod kvar på samma vikt, trampade runt på samma ställe. Jag pratade med en tjej som kan det här med människokroppen, och hon sa att jag var tvungen att äta mer. Så jag börjar äta mera, det var väl under något lov. Och kroppen bara sög åt sig allting och jag gick upp i vikt. 

Det är nu när jag går på ABC dieten, och äter enligt min kostplan för magkatarren, som jag hoppas på att kunna gå ner igen, genom att äta rätt regelbundet, nyttigt, och sen träna bra. Det har börjat röra sig neråt igen, men det går långsamt. 

Så svaret är det att jag har inte gått ner i vikt på väldigt länge, för att jag förstörde allt för mig själv. Och jag råder verkligen er där ute att tänka efter lite. Allt under 1000 kcal är för lite, så ni behöver inte landa på 0 eller minus vareviga dag, det förstör bara för er själva. 
Det är också på grund ut av att jag åt så lite, som jag har fått magkatarr. Och det är inte värt det. Nu när jag äter frukost, sallad till lunch och sen en liten middag, så mår jag mycket bättre. När jag fastade hela dagarna var jag så grymt hungrig på kvällen att jag ibland tappade kontrollen och tryckte i mig en massa. Det är inte bra någonstans. 

Jag hoppas i alla fall, att nu när jag insett detta, så kan jag börja gå ner på riktigt igen. För trots att jag stått still på samma ställe och trampat så länge, så tänker inte jag ge upp. För det kanske är nu det börjar gå bättre igen. Jag ska aldrig ge upp, inte när jag kämpat såhär länge.

Kommentarer
Postat av: S'

Sen är det ju olika från person till person :)

När jag var riktigt djupt nere i ätstörningen, åt en gång i veckan i ungefär 1 1/2 månad och jag gick ner i vikt hela tiden. Så som sagt så är det olika från person till person ^^ <3

2012-05-24 @ 18:23:34
URL: http://hithin.blogg.se/
Postat av: Felicia

Jag tycker det är bra att du skriver detta, det blir som en väckarklocka för många tror jag. Det svåraste är ju att hitta balansen. Stay strong bruden <3

2012-05-24 @ 23:08:51
URL: http://thinnyskinnyme.blogg.se/
Postat av: Jenn

Ja har haft väldigt liknande problem. Rasade också ca tio kilo väldigt fort sen har det gått upp och ner men ganska stillastående och de va också sen i februrari ungefär. Men du får vi satsa eftersom de är sommar och allt!

2012-05-25 @ 08:00:00
Postat av: A

Åh, precis samma grej för mig. I november-december gick jag ner 10kg, under hela januari gick jag ner 2kg och nu har jag stått still på samma vikt +/- ett par hekto och vattenvikt osv. Jätteirriterande! Har sagt 100 gånger att jag ska börja äta mer och mer regelbundet, men det är så jobbigt ju. Men ska nog försöka igen och ge det en chans haha.

2012-05-25 @ 09:07:15
URL: http://www.burnitoff.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0