Torsdag tjugofjärde maj

Vaknade upp med känslan av att det var fredag, det är inte speciellt kul att komma på att det bara är torsdag, och att en lång skoldag väntar en. 

Men jag gav mig ut i spåret som vanligt, målet är att göra det varje morgon denna vecka, och hittills har jag lyckats!
Jag har börjat tycka om att motionera på morgonen, det är lite kyligt i luften och tomt på folk. Speciellt nu när det är så fint väder är det extra härligt! Bjuder på en fin bild från spåret där jag springer, så sjukt fint, värsta sagoskogen. 

Idag är det fasta som gäller, vilket för mig betyder landa på 0. Men för att underlätta för mig själv skippade jag frukosten, så ligger på minus 100 nu, efter att ha tränat. Cykel till och från skolan, ingen lunch, och sen middag här hemma, som får bli den enda måltiden idag. Så siktar på att landa på 0, men blir väl kanske minus, men det gör inget. 
Det känns en aning konstigt att gå tillbaka till att fasta hela dagen, nu när jag ätit rätt regelbundet i 2 veckor. Jag har märkt alla fördelar med det, men på något sätt är det skönt att fasta också. Men det får inte bli för ofta, det är inte bra för magkatarren. 

Hoppas ni får en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Har du tänkt på att göra en detox-kur någon gång? Tydligen ska det vara jättebra för kroppen med massa nyttig mat på regelbundna tider, + att man går ner typ 2 kg på en vecka

2012-05-24 @ 09:39:47
Postat av: Nelly

Sv: Jo, precis! Det sägs ju att regelbundna måltider är mycket bättre för förbränningen, och det är nog större risk att stanna i vikt om man bara äter en gång om dagen. Dessutom så skulle ett mål ändå vara för "lite" på helgerna eftersom jag då har familjen runt mig för det mesta.



Kanske kan passa på att fråga om du har några knep för att få upp energin när man ligger på ett lägre intag. Efter bara två dagar (klenis) så känner jag mig redan lite trött och halvseg i kroppen. Eller kanske det bara gäller att vänja sig?

Du är grymt duktig som orkar äta så lite och ändå träna så pass ofta! Motivation.se (haha)



Hoppas det blir bättre med din magkatarr förresten, nu när du äter anpassat och så!

Kramar!

2012-05-24 @ 10:39:45
URL: http://skyndaspring.blogg.se/
Postat av: Ami

Hej.

Har du några tips på hur du gör för att klara av en fasta. Vad gör du om du får hets-tankar?

Sedan undrar jag, vad gör du om du känner att du verkligen inte orkar motionera? Hur gör du om det verkligen tar emot? Hur motiverar du dig?

2012-05-24 @ 17:16:30
URL: http://deardagbok.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0