skillnad mellan sanningar och lögner

Jag har fått kommentarer om att jag ljuger om vad jag äter, och jag måste ärligt säga att jag känner mig förolämpad. 

Om man tittar igenom min blogg, kan man se att vissa dagar skriver jag inte ut allt jag äter, jag kanske bara lägger ut frukosten osv. Jag lägger alltså inte alltid ut vad jag äter, men när jag väl skriver om vad jag äter, så ljuger jag aldrig. Varför skulle jag göra det? 
Jag blir ärligt rätt arg när jag får sådana kommentarer, som igår. Jag åt en av mina mackor, och tog sen en tugga på den andra, fast jag kände hur mätt jag var. Då tänkte jag efter och sa till mig själv "varför ska jag äta om jag är mätt?" och jag la ifrån mig den andra mackan. 
Eftersom att jag la ut min middag på bloggen så skrev jag ju också hur mycket jag åt, och då blir jag anklagad
för att ljuga?


Ni kanske tycker att jag överreagerar, men mat är ett känsligt ämne för mig, och när jag blir anklagad för att ljuga om hur mycket jag äter, då blir jag irriterad. Om jag äter något kan jag välja att lägga ut det här eller inte, men om jag gör det vill jag ju inte ljuga. Personerna kanske inte menar något illa när de skriver så, men jag vill bara klargöra det, att om jag skriver ut vad jag äter - då ljuger jag inte.



Över huvud taget tycker jag att folk blir irriterade när man inte äter upp sin mat. Speciellt en tjej i min klass som försöker gå ner i vikt, hon tittar alltid på allas tallrikar, och jag kan riktigt se hur förbannad hon blir när hon ser att jag inte har ätit upp det på min tallrik, medan hennes är renskrapad. Kanske handlar det om irritation över att någon annan lyckas kontrollera sig själv.

Kommentarer
Postat av: Ami

Kan förstå att du blir upprörd. Det är aldrig roligt att bli falskt anklagad för någonting speciellt inte när det handlar om att man skulle ljuga. Jag måste säga att det är nog dem som har problem. Jag gillar din blogg och jag tror inte att du ljuger och även om du skulle göra det... Vad skulle det spela för roll egentligen? Din blogg är ditt liv och du gör vad du vill med den sedan behöver man inte följa den om man inte vill men jag tycker du är tokigt bra. Kram <3

2012-05-30 @ 16:46:41
URL: http://deardagbok.devote.se
Postat av: Mia

Jag hatar när folk kommenterar vad man äter/ vad man inte äter. Dessutom om du har valt att dela med dig om vissa maträtter så ska ingen kommentera om det är sant eller inte. Sjukt mycket idioter finns det. Jag blir aslack. :(

2012-05-30 @ 19:13:33
URL: http://mybetterself.blogg.se/
Postat av: Missa

Jag förstår att du blev ledsen av en sådan kommentar. Jag skippar alltid att skriva så detaljerat såsom "Jag åt dock inte allt". Man behöver inte förklara det, man vet ju själv. Andra ska alltid klanka ner på en annars. "Joooo du åt två tuggor exakt mer än du skrev!" och man ba, vem åt maten, du eller jag liksom? Nä men det är ingen ide, ta inte åt dig ♥

2012-05-30 @ 20:05:36
URL: http://perfectlythin.webblogg.se/
Postat av: Alice

Håller med dig, varför skulle du ljuga om maten? Då skulle ju hela meningen med bloggen falla samman. Är inte såna här bloggar de enda ställena där man för en gångs skull kan vara helt ärlig?

2012-05-30 @ 22:06:27
URL: http://a-tale-of-truth.blogspot.com/
Postat av: Sara

Precis, jag håller med dig. Jag skriver inte allt jag äter hela tiden men jag skulle inte heller ljuga. Det finns som ingen anledning. Stå på dig! <3

2012-05-31 @ 09:44:25
URL: http://wannathinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0