nya vanor



Hos läkaren fick jag svara på en jäkla massa frågor innan de tömde mig på blod. 
Är det någon som vet ifall blodprov kan avslöja något om mina matvanor? Är så rädd att de ska säga något om det.. 

I övrigt så känns det som att jag kan vända det här till något positivt. I två månader så kommer jag äta rätt speciellt, mest naturligt såsom grönsaker, frukt och bär. Jag ska äta små portioner (mamma och pappa kan inte klaga att jag äter lite woho!) Ska inte äta för mycket kolhydrater eller "tungt" protein i form av kött. Tror att det kan gynna min viktminskning. Skafferiet och kylen är nu fyllda med en massa nya produkter som jag kan äta, och i samband med att jag börjar på ABC dieten nu, så tror jag att detta kommer bli riktigt bra! 

Idag har jag dock ingen riktig koll på hur mycket jag fått i mig, och tränat har jag inte kunnat göra. Men imorgon kickstartar jag allt igen! Läkaren rekommenderar mina nya vanor i två månader framåt, och sen kan jag ju försöka fortsätta på detta spår, eftersom att jag då också kan ta hand om min kropp, fram för allt magen.

Jag hoppas verkligen att ni där ute tar hand om er själva. Jag erkänner, att det har jag verkligen inte gjort, och jag har fått betala för det genom långa nätter med spya och anant otrevligt, samt extrem smärta. Men nu ska det bli ändring!

Kommentarer
Postat av: Therese

Det kan avslöjas. Jag har själv ätstörningar & på mitt blodprov kom dom fram till att jag hade brist på vita blodkroppar & för höga levervärden som man kan få om man ätit för lite på en lång tid.

2012-05-14 @ 17:47:07
Postat av: ache

det kan synas, men det beror på vad de tog för prover. man kan se om man har brist på vissa ämnen så då kan de typ förstå.

2012-05-14 @ 17:56:07
URL: http://ourskinnylove.blogg.se/
Postat av: wiltons

Skönt att det ser ljusare ut nu, och härligt med den nya kosten utan undrande föräldrar! :)

2012-05-14 @ 17:59:25
URL: http://wiltons.blogg.se/
Postat av: Tiny

Vad bra att det verkar lösa sig till det bättre, söt! :) Jag tror inte att de kommer att visa något särskilt angående dina matvanor, det är kanske att du har brist på vissa ämnen (järn och liknande),men det behöver i deras ögon inte tvunget vara för att du äter lite och så. Försöker komma på om det kan visa något annat, men jag tror inte det faktiskt. :)



Skönt att du mår bättre nu, hjärtat, det är väldigt skönt att höra.<3 xoxo

2012-05-14 @ 18:01:16
URL: http://tinydream.blogg.se/
Postat av: Anonym

Magkatarr får man väl av typ stress ofta ex? :) isf så hitta på om det syns på dina värden att du också varit dålig på att äta nu under tiden för du har varit så stressad inombords över något. typ skolan? :)

Kram

2012-05-14 @ 21:10:13
Postat av: L

Åh:( Krya! Men vad bra att det blir bättre, Kram!<3

2012-05-14 @ 22:30:07
URL: http://aldrigmera.blogg.se/
Postat av: nopeyton

Gillar din blogg! Det där med blodprov och värden och sådant är lurigt. De kan märka att man är uttorkad och har brist på olika saker.. I mitt fall i höstas tyckte de jag såg "så mager ut" att de tvingade upp mig på vågen och då konstaterade dem att jag var underviktig, med bara testerna hade dem nog inte kommit fram till det... :/

2012-05-16 @ 21:07:09
URL: http://petunia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0