Maj månad




Jaha, då var det maj månad då! Och trots att skolan lider mot sitt slut (endast 38 dagar kvar till skolavslutningen), och det blir finare väder, så vill jag att allt ska sakta ner. Jag har panik. 
Panik för att jag har stått still i vikt så himla länge. Allt började när min kropp satte sig i svältläge, och sen har jag pendlat upp och ner på samma vikt hela tiden. Det är så extremt frustrerande att jag inte kommer förbi den där speciella vikten. 

Men istället för att få panik och känna mig som världens sämsta människa, så ska jag tänka positivt. Positiva tankar, positiva resultat, eller hur är det? 
Maj ska bli en bra månad, en månad som räknas, en månad jag kan vara stolt över. Jag tänkte sätta upp några mål för de kommande 4 veckorna, som ska hjälpa mig att nå det slutgiltiga målet. 

* Motionera varje dag. Spelar ingen roll om det är en yttepytte promenad, eller lite hopprep, men motion ska vara en del av vardagen. 

* Inget onyttigt. Inte en kaka, en godisbit eller något annat i onyttig väg ska vidröra mina läppar. Jag har fuskat lite med det där och smakat nån liten godis här och var. Inte okej. Jag vet att jag inte går upp i vikt av en ruta choklad, men det handlar om en vanesak, det ska inte vara okej att äta sånt. Om jag klarar 4 veckor utan något av detta så ska jag få en liten belöning. 

* Nyttig mat. Om jag hamnar i en situation där jag måste äta normalmycket, tillexempel med familjen osv. Så ska jag inte "passa på" att vräka i mig onyttig mat. Jag ska alltid välja det nyttiga framför det onyttiga. Jag ska också välja bort onyttigt, tillexempel feta såser eller osten i tacos. 

* Skriva upp exakt allt i min matdagbok. Varje kalori räknas, jag ska inte ljuga för mig själv. Allt ska ner i boken. Och jag vill väl inte förstöra min fina bok med massa fula kalorier?

Kommentarer
Postat av: Elin

Hur kände du när din kropp kom i svältläge? Är det en viss period efter att du slutat äta eller har du något speciellt kännetecken ?

2012-05-01 @ 16:26:15
Postat av: Alice

Låter som bra mål och idéer! Jag tror att jag också ska ta och skriva upp mina mål.

2012-05-01 @ 16:30:16
URL: http://a-tale-of-truth.blogspot.com/
Postat av: Sara

Jättebra mål, du är så duktig!

2012-05-01 @ 17:32:12
URL: http://wannathinlife.blogg.se/
Postat av: N

Du är en grym inspirationskälla du vet det va! Detta inlägg gav mig mer självförtroende till att inte bryta ihop efter mitt misslyckande...

<3

2012-05-01 @ 19:50:55
URL: http://fightfatzo.blogg.se/
Postat av: lilli

kan du inte tipsa om bra bloggar inom samma genre som din? vilka läser du?

2012-05-01 @ 20:05:50
Postat av: Jenn

Hur märkte du att du hamnat i svältläge? bara att du slutade gå ner i vikt?

2012-05-02 @ 19:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0