Måndag fjortonde maj

Igår så åt jag rätt mycket, mycket mer än vad jag brukar i allafall. Åt bröd, nån fet sås och drack cola light. Min mage klarade inte av det, och jag har varit uppe hela natten och kräkts. Jag märkte redan igår morse att magen var konstig, och jag kände igen symptomen som jag hade innan min förra "attack" som var för två veckor sedan. 
Antagligen har jag magkatarr och jag har inte skött mig alls. Jag ska äta regelbundet men istället har jag i 2 veckor fastat hela dagarna och endast ätit middag, och nu i helgen blev det så mycket mer mat än vad det brukar bli i veckorna. Min mage klarar inte av så mycket mat, och framförallt inte kolsyrade drycker, stekt mat och fett. 

Jag har haft en hemsk natt, låg på badrumsgolvet i flera timmar, frös så att jag skakade, kräktes, hade kramper i magen, och bara önskade att jag skulle dö. Vid klockan 5 var "attacken" över och jag kunde få lite sömn.
Min mamma sjukanmälde mig så att jag kan få stanna hemma och vila upp mig, och sen ringde hon vårdcentralen. Hon har velat göra det tidigare, men jag har vägrat, men nu fanns det inget jag kunde säga. 

Så vid lunchtid idag så ska jag iväg och träffa en läkare. Jag är så jäkla nervös, är rädd att läkaren ska förstå hur jag fått magkatarren, eller att de ska ta några prover osv.
Men jag hoppas att det går bra, och nu ska jag verkligen sköta mig. Börjar ju på ABC dieten nu, så det blir nog bättre bara genom det. Vill aldrig vara med om detta igen, usch. 

Sen kan jag ju säga att i efterhand så är jag tacksam att min kropp gjort sig av med det jag åt, känns rätt sjukt att säga, hehe, men ni förstår vad jag menar? Om jag ändå skulle kräkas och hålla på, så kan jag ju försöka se till det positiva. 
Sen är jag rätt rädd också, lite ledsen att jag på något sätt förstört mig själv. För det är ju jag själv som satt mig i den här sitsen. Dragit på mig magkatarr för att jag äter oregelbundet och stressar för mycket, det är jag själv som lägger grunden för sånna här attacker, genom att äta helt fel och alldeles för mycket, trots att min mage inte klarar av det. 

Hoppas ni har sovit gott inatt i allafall, kom ihåg att sömn är bra för viktminskning!Skönhetssömn liksom. Men någon sån har jag inte fått i natt.

Kommentarer
Postat av: Tiny

Stackare, fy vad jobbigt! :/ Som du säger så kommer det nog att bli bättre nu, eftersom du börjar med ABC igen. Ta hand om dig, finis.<3 Jag håller tummarna för dig idag! xoxoxo

2012-05-14 @ 09:16:48
URL: http://tinydream.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Jag tycker din blogg är jättebra och har börjat följa den nyligen! Men behöver lite hjälp. Jag vill gå ner så mycket som bara går fram till sommaren. Men så fort jag äter något som inte är till planen går jag upp igen. Vet inte hur jag ska göra och har du några tips på hur jag ska göra för att gå ner så fort som möjligt och så mycket som möjligt på en månad? Kram

2012-05-14 @ 09:21:27
Postat av: C

Usch! Jag förstår verkligen hur du känner dig!

Fick pga stress två magkatarrer inom loppet av ett halvår! Hade ont i magen till och från ytterligare ett halvår efter det! Har inte haft ont i magen på ca 1-2 månader så jag hoppas för min del att den svängen är över!



För att få bukt me magproblem kan man dricka aloe vera, det har hjälpt mig! (+ att de e massa andra grejjer typ immunförsvaret, naglar , hår som de är bra för) ett lite tips bara!



Hoppas verkligen du känner dig bättre snart och att de går bra hos läkaren!

2012-05-14 @ 10:25:02
URL: http://fitmeup.blogg.se/
Postat av: L

Usch vad jobbigt:( Hoppas katarren går över.. Kram<3

2012-05-14 @ 10:54:15
URL: http://aldrigmera.blogg.se/
Postat av: Anonym

usch, men jag tror det går bra hos läkaren<3 du får berätta vad han sa sen:)

kyra<33

2012-05-14 @ 11:35:53
Postat av: vinge

oj vilken attack! hoppas verkligen att du mår bättre och att det går bra hos läkaren.

Det kommer gå bra ska du se. hoppas dom inte frågar nått för det är inte värt att säga något.



Ta hand om dig

Stay strong

2012-05-14 @ 11:39:38
URL: http://skaparvingar.blogg.se/
Postat av: Jenn

Usch de låter hemskt. Jag åkte på vinterkräksjukan förra året och då gjorde jag likadant. Låg på golvet och ville bara dö. Men jag förstår vad du menar med att de va skönt att bli av med maten. Du får vara försiktigare helt enkelt. De låter läskigt medläkaren. Efter jag hade gått till läkaen började ju allt om mina matvanor krypa fram på riktigt så jag önskar dig lycka till med de och är spännd på att höra vad dom sa!

2012-05-14 @ 13:34:15
Postat av: Liz

Åh, fy vad jobbigt för dig :( Hoppas du får vilat upp dig idag efter den tuffa natten.



Nåt som hjälper mot min magkatarr när jag inte vill äta är allevo fiber +, tabletter för viktminskning som typ sväller 200 gånger sin storlek och "fyller ut" magsäcken så man inte är hungrig. För mig minskar det magsyran med så jag inte får så ont :)

2012-05-14 @ 16:48:18
URL: http://dyingtobeperfect.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0