fashion is the healthiest motivation for losing weight

Denna vecka har det verkligen varit sommarvärme, så himla skönt! Men det finns nackdelar med vädret också. 

Jag har alltid svarta jeans på mig. Alltid. Ibland kan jag ha strumpbyxor, men det var länge sen nu. Svarta jeans är typ det enda jag kan ha, tycker att de på något sätt drar ihop låren lite, och det sägs ju att svart förminskar.
Folk säger ibland "alltså, du har alltid svarta jeans" och jag skrattar och nickar. De förstår ju inte.

Så nu, tillbaka till denna sommarvärme. Jag har lämnat skinnjacka och jeansjacka hemma de senaste dagarna, men jeansen sitter där de ska, fast alla kring mig går runt i shorts och klänning. Min kompis skulle ha shorts och hon tjatade på mig att jag också skulle ha det, men jag sa nej. Nej, nej, nej.
Och sen sitter vi där, på rasten och solar. Jag ser mig omkring, bara ben så långt ögat kan nå. Jag är den enda av mina vänner som har långbyxor på mig. 

"Oh herregud är det inte varmt? Svettad du inte ihjäl?"
Jo. Det bränner på benen och svetten rinner. Men jag skulle aldrig kunna sitta där bredvid dem med bara ben. Då svettas jag hellre ihjäl. 

Jag tröstar mig själv med att jag kommer springa runt i shorts och klänning, snart. När jag är smal, när jag slipper skämmas. Frågan är ju när den dagen kommer. Kommer jag någonsin sluta skämmas över min kropp? Kommer jag att bli nöjd? Jag vill tro det, men det är svårt. 
Jag har alltid tyckt att jag är tjock, men förut kunde jag ändå ha shorts och klänning osv. kunde bortse från att jag var fet, för jag ville fortfarande klä mig fint. Jag älskar ju mode och kläder, trånar efter de där döläckra shortsen och tajta klänningarna. Förut kunde jag, trots fettet, klä mig som jag ville. Men inte längre. 

Jag avskyr att min kropp sätter stopp för mina "mode ambitioner". för jag älskar verkligen kläder, vill så gärna go all the way med min stil, som jag vet är snygg. jag vet att jag skulle kunna vara snygg. 

Det är som eleganta Karl Lagerfeld sa: "fashion is the healthiest motivation for losing weight".
Så sant så sant.

Kommentarer
Postat av: Controlfreak

Känner igen mig, jag går t.o.m med en stor jacka på mig i skolan eftersom jag inte vill visa fettet. Det känns som om den här sommaren kommer bli en plåga, jag kommer nog att svettas så jäkla mycket :/

2012-05-23 @ 18:51:11
URL: http://controlfreak.devote.se
Postat av: Katta

Åh, Gud! Känner också igen mig. Var så jävla varmt idag, såg alla tjejer gå runt i kort kjol, tighta klänningar osv.. Själv gick man i stuprörs jeans.. Fan! Förra sommaren var jag smal, vägde 44 kg och nu har man gått upp 18 kg över ett år , kul, jättekul :) men har börjat banta igen! -4 på en vecka , yay ;D

2012-05-23 @ 19:21:53
Postat av: m

måste bara tipsa lite om inspiration när du ändå är inte i "mode-cirkeln" det finns sjukt mkt thinspo på youtube om du kollar på fashontv´s kanal inom kategorin (Hair & Make Up- Backstage Beauty Secrets) smala och vackra modeller ^^ har för mig att du är lika lång som en modell så.. enjoy ;)



http://www.youtube.com/user/fashiontv?feature=g-all-u

2012-05-23 @ 19:47:44
Postat av: Nelly

Det där låter precis som jag. För tillfället använder jag nästan bara ett par byxor eftersom det är dem enda jag inte ser helt bedrövlig ut i. Ibland kan jag tänka mig strumpbyxor, även om benen som ut som korvar. När jag var tio kilo lättare var jag långt ifrån nöjd med min kropp men jag kunde ändå sätta på mig precis de kläder jag ville. Nu har jag knappt ett enda plagg jag tycker att jag ser okej ut i. Kan inte ens (få undantag) köpa nya kläder längre: dels för att jag inte är värd det, dels för att jag ser helt enorm ut i allt jag provar. Måste ner ner ner.



Men du har rätt - mode är jävligt bra motivation!

2012-05-23 @ 20:08:26
URL: http://skyndaspring.blogg.se/
Postat av: J

Vilket bra citat! Det ska jag komma ihåg :)

2012-05-23 @ 20:27:52
URL: http://deerheart.webblogg.se/
Postat av: Jenn

Jag håller med, jag vill inte visa mina feta lår.. Jag ska ha långklänning på min student och det är jag glad för. Vilken klädstorlek har du?

2012-05-23 @ 20:57:06
Postat av: m

Jag vet att du inte har något att skämmas över, för du är vacker och min framtidsbild!

Du behöver bara våga ta det där steget som du nu på länge aldrig vågat ta. Jag tror att du har fastnat i ditt utseende beroende, eller i den så kallade spegelbilden om jag nu ska kalla de så. Du ser vad alla andra inte ser, och jag känner mig orolig för dig, för jag bryr mig om dig.

Jag tror på dig och jag vet att om du vill så kommer det gå!

kram.

2012-05-23 @ 21:06:59
Postat av: Fat dreamer

Samma här! ''jävla eskimå?'' fick jag höra idag av min syster också, galant!



Svar; Ja jag dansade. Men hann aldrig tävla, är jätte scenrädd och sen har jag problem med knät. Jag har lust att gråta när jag ser dom dansa runt med all energi, jag bara ryser av lycka typ! Åh det suger :( dansa är verkligen underbart!

2012-05-23 @ 21:13:09
URL: http://fatdreamer.blogg.se/
Postat av: Em

Förstår hur du känner men jag skulle aldrig kunna lämna shortsen hemma! Folk får väl tycka att jag är fet, men samtidigt vet jag att har inte tid att se mig de gå och oroar sig över sina egna ben! ;) Plus att en par läckert solbruna ben ser alltid smalare ut! :D Och hur mycket större ser man inte ut när man svettas? Jag blir iaf alldeles svullen!

Kram kram

2012-05-24 @ 09:44:36
URL: http://lovelyskinny.blogg.se/
Postat av: s

samma här... jag går fortfarande i mina svarta/mörka jeans hehe vill verkligen kunna ha klänning i år :)

2012-05-24 @ 20:06:24
URL: http://svalor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0