äcklig

Ikväll var jag ute med en massa vänner, det var ett evenemang med skolan så det var sjukt mycket folk.
Jag hamnade lite vid sidan av med en kille och vi satt och pratade. Han var en aning påverkad, men ändå inte jättefull. Vi pratade om allt möjligt, han skämtar väldigt mycket och är väldigt framåt. Och så började han prata om en tjej och han sa "jag hatar henne. Hon är tjock." Jag skrattade till, och han fortsatte. "hon är så tjock att hon har bristningar, hon är så äcklig."

Jag skrattade bara och sa att han var dum, men jag mådde så dåligt i den stunden. Såg ner på mina lår som tycktes gigantiska, försökte täcka över dem. Tyckte han att jag var äcklig också? Tänk om någon pratar om mig sådär? 
Jag avskyr när folk snackar om andra och klankar ner på deras utseende, fast jag gör det själv också. Men det är alltid något inom mig som gör ont då. Jag är egentligen ingen elak människa, jag är otroligt ytlig, men allra mest när det gäller mig själv. 

Jag kände mig nedstämd resten av kvällen, många drack, men inte jag, orkade inte med äckliga kalorier. Det är absolut förbjudet att dricka alkohol när man har magkatarr, men det var inte därför jag inte drack, jag struntar i det just nu, man får ju inte hålla på med tobak heller, men jag sög i mig ciggarett efter ciggarett ikväll. Det är inte likt mig. 
Just nu känner jag bara för att aldrig mer äta, bara fladdra runt och vara lycklig, träffa människor och vara lätt. Jag vill vara flickan som inte äter. Någon som inte äter kan inte vara äcklig.

Kommentarer
Postat av: N

Fyfaan vad dum han var! vilket idiot så säger man inte. Usch



2012-05-30 @ 23:10:03
Postat av: X

Sånt där har jag också hört. Jag har bristningar från förr. Sånt gör ont att höra. Då får man bara tänka på hur mycket man gått ner isätllet, sammanlagt. Inte under en liten viss tid!

2012-05-31 @ 05:28:21
URL: http://proanadiary.blogg.se/
Postat av: Finsmal

Jag tillåter mig själv att dricka rödvin när jag är ute. Inte helt okej, men ändå bättre än alla andra kolhydratfyllda drycker:)

2012-05-31 @ 07:55:26
URL: http://finsmal.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag fick bristningar när jag gick NER i vikt snabbt så det är bara en idiotisk kommentar. Fy fan.

2012-05-31 @ 09:43:04
URL: http://wannathinlife.blogg.se/
Postat av: T

Jag önskar jag inte kunde äta, för då hade jag inte varit så äcklig som jag är.

2012-05-31 @ 18:59:48
Postat av: Kille

Äcklig kan man vara på många olika sätt. Äcklig kan man vara som fet, underviktig, hårig, brun, blöt - egentligen vad som helst.



Till alla er som tycker ni är äckliga: tycker ni själva att ni är äckliga - det är klart att ni känner er äckliga då! Men ta bort dom tankarna och tänk på annat istället. Sluta bry er om utseende hela tiden, det är faktiskt inte det viktigaste. Den som prioriterar sitt utseende före personlighet måste tänka om. Hälsa handlar inte om utseende, det handlar om hur ens mindre mår. Och det är inte hälsosamt att vara överviktig, men jag är säker på att 90% av alla som kommenterar att de känner sig tjocka - ni är INTE överviktiga utan normalviktiga som väldigt många andra.



Normalviktig och fet, ja de gör ihop. Fett är naturligt på ens kropp. Det är onaturligt att inte ha fett på kroppen. Så sluta tro att ni är tjocka, bara för att ni har lår, mage och andra kurvor. Ni är människor, inga ben!

2012-06-01 @ 18:13:43
Postat av: Amanda

Varit med om liknande, vänner som klagat på andra vänner och deras feta lår osv. Vet exakt känslan, ångesten och paniken.



Har vänner som sagt extrema saker om mig, saker som inte ens stämmer. Litar inte på många längre, vet hur jävla hårt vänner kan svika.



Dagar den känslan sköljer över mig som en kalldusch, det är dom dagarna jag spyr upp det jag äter, springer tills jag håller på att svimma och gråter mig till sömns. Vet exakt hur du känner, och jag finns här om du behöver prata <3 (blogg på väg)

2012-06-01 @ 23:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0