Måndag artonde juni

Hej på er finisar! 

 

Jag har varit dålig på att blogga senaste tiden, men det är för att jag varit så himla ostabil, brukar inte vara såhär ledsen annars. 
Igår hade jag en riktigt bra dag dock, jag har funderat rätt mycket, och är redo att köra igång igen. Jag har kommit underfund med att jag är alldeles för rädd för att misslyckas, ett litet misstag då och då förstör inte allt. 

 

Sen är det klart att det är frustrerande när allt i mitt liv går som jag vill, förutom just det här med viktnedgången, och jag kan inte hjälpa att tänka att jag skulle vara så mycket lyckligare om jag var smal, jag tillåter inte mig själv att njuta av allt det fina som pågår i mitt liv just nu. 

 

Jag har också insett att jag har sån tvistad syn på kalorier. Jag uppmanar folk som frågar mig, att äta uppåt 1000 kalorier varje dag, men jag följer det inte själv, för att jag får ångest. Jag  kan inte ens följa ABC dieten längre, för att jag tycker att kaloriantalen är för höga. Jag måste lära mig att det är okej sålänge det inte går över 1000 kalorier. 

 

Så nu ska jag försöka hålla mig till ABC dieten igen, varken mer eller mindre. Och så ska jag hålla mig undan vågen ett tag, jag mår bara dåligt av den. Samtidigt är den ju beroendeframkallande, men minst 2 veckor utan våg vill jag klara. Det är inte nyttigt att se varenda litet hekto som man går upp, kanske för att man ha vätska i kroppen eller liknande, då mår man bara dåligt i onödan. Jag är redo att må bra nu.

 

Okej, blev ett långt inlägg nu, hoppas någon orkade läsa. Tycker om er så sjukt mycket, och är så glad att ni finns här. Gillar ni min nya design föresten? (Om ni inte kan se den, tryck F5)

 


Kommentarer
Postat av: Kolibrin

Din nya design är jättefin, har du gjort den själv? :)

Hoppas att det blir bättre för dig med vikt edgången, men jag förstår det där med att man ser högt kalorital. Jag tycker att 600 är jätte mycket för en dag när det egentligen är ett ganska stort underskott...

2012-06-18 @ 11:16:57
URL: http://flygandekolibrin.blogg.se
Postat av: clavicula

Så mycket gladare jag blir av att läsa det här inlägget jämfört med det för ett par dagar sen :) Jag tror att det är bara bra att äta lite mer under förutsättning att man är under 1000 kcal och tränar samtidigt. Känns som att man annars förstör sin metabolism och då händer det inte så mycket på vågen ändå. Keep going! :)

Svar: Ja det är ju bra att äta, det är ju naturligt. Jag ska försöka äta mer och mer kalorier - förutsatt att jag inte går upp i vikt förstås, hehe. Kram!
colluctaripuella.blogg.se

2012-06-18 @ 12:11:42
Postat av: Martina

Du rekommenderade mig att äta runt 1000 kcal. Men jag får också ångest, så just nu så äter jag 800 kcal och försöker att öka med 20 kcal i veckan tills jag kommer upp till 1200 (: Men det är svåårt.. Hoppas på att det blir bättre (;

Svar: Ohh men det låter ju jättebra, kanske ska pröva på den idén jag också! Kram.
colluctaripuella.blogg.se

2012-06-18 @ 12:35:21
Postat av: bara vara

läser alltid. ha.

2012-06-18 @ 12:57:44
URL: http://baravaramatvara.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Jag tycker oxå det är så jobbigt med kalorier. Tidigare gick jag alltid ner mycket, men nu har det börjat stanna av. Igår blev det 150 kcal, men jag gick inte ner nått alls? :S Just nu ligger jag på minus 200 för idag, och jag har ätit och känner mig mätt så lite svårt att veta om man ska äta mycket än idag, bara för att komma upp i lite högre kaloriantal.

2012-06-18 @ 14:46:43
URL: http://www.alexandrahofman.bloggplatsen.se
Postat av: Maria

Hej! Ja kan inte hålla mig från att kommentera här eftersom du uppvisar ALLA tecken på anorexi vilket är en sjukdom med dödlig utgång för många. Hur vet jag detta? Jo för att jag för några år sen gjorde EXAKT som du och tänkte EXAKT som du. Smusslandet och ångesten och lögnerna och det tvångsmässiga beteendet. Det bästa jag gjort i hela mitt liv var att söka hjälp. Nu 3 år senare är jag fullständigt frisk från ätstörningar. När jag läser din bogg förstår jag mer än någonsin att jag är frisk, för jag ser hur sjukt du tänker och beter dig. Du kan också få hjälp ur detta, bara du själv vill. Tänk på det!

Svar: Tack för din fina kommentar, men jag har inte anorexi, det är jag helt säker på. Om jag mår väldigt dåligt så kan jag överväga att söka hjälp, men då ska jag först vara smal.
colluctaripuella.blogg.se

2012-06-18 @ 20:41:24
Postat av: Anna

Din nya designe är toppen!
Låter bra att du försöker hålla dig till ABC, det är inte mycket kcal i den dieten! Såg en kommentar ovan, att höja kcalintaget med 20st i veckan. Det kanske skulle vara lagon att handskas med för din del!
Lycka till!

2012-06-18 @ 22:52:28
URL: http://annaochana.blogspot.com
Postat av: Anna

Just de, när du ökar kcalintaget kanske du går upp lite i början, var inte rädd, du går ner det igen när kroppen stabiliserat sig

2012-06-18 @ 22:53:56
URL: http://annaochana.blogspot.com
Postat av: Anna

Just de, när du ökar kcalintaget kanske du går upp lite i början, var inte rädd, du går ner det igen när kroppen stabiliserat sig

2012-06-18 @ 22:54:03
URL: http://annaochana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0