Lördag nionde juni

Godmorgon!

Herregud vilken bra dag jag hade igår! Det känns så skönt att säga att jag mådde bra, jag var inte ledsen en enda gång. 
Jag utmanade mig själv, tog på mig en klänning. Jag har inte visat mina ben på det sättet en enda gång för dessa människor i min klass, på min skola. Folk reagerade faktiskt, och jag fick många komplimanger. Sen kan jag aldrig ta emot dem, för jag tror inte riktigt på komplimanger, de känns som att det så ofta är fejk. 
Jag fick iallafall höra att jag var smal några gånger, och det var det som kändes bäst. Oavsett om jag inte tror på det, så är det ju roligt att höra.
Och sen kanske jag och min mormor har olika tankar om vad "smal" är, men att få höra "vad smal du blivit" är ju roligare än att inte höra något om det alls. 

Maten gick bra också, åt rätt regelbundet, men kalorisnålt, under hela dagen åt jag i princip bara min youghurt på morgonen, sen en banan, vattenmelon, en riskaka och jordgubbar. Sen var jag ute hela natten med kompisar, och då blev det tyvärr lite alkohol, fan också. Jag har verkligen noll självkontroll när det kommer till alkohol, men nu handlar det ju inte bara om kalorierna, utan att jag faktiskt inte borde dricka det för min mage. Och här sitter jag i bloggen och snackar att jag ska ta hand om mig själv mer, haha..
Dock mår jag bra idag, väldigt trött bara, och jag hoppas att kalorierna från alkoholen förbrändes igår eftersom att vi gick sjukt mycket. 

Okej nu blev det här värsta långa, kanske ointressanta inlägget, men jag är verkligen glad just nu, och jag mådde så otroligt bra igår. Jag hade fått sommarlov, bar nya, fina kläder, umgicks med världens bästa människor, och jag var så glad. 
Måste få uttrycka min glädje någonstans, och det blev här. haha kanske orkade ingen läsa, men, men. 

Ska ta det lugnt idag, men vill hinna med en långpromenad, orkar inte någon direkt hårdträning. Ska ta det lugnt hela helgen, och på måndag kör jag igång mina nya sommarlovsrutiner!

Kommentarer
Postat av: Alice

Underbart att allt går så bra för dig:)Det är inte ofta man hör det i vårat hörn av bloggvärlden.

2012-06-09 @ 12:32:57
URL: http://a-tale-of-truth.blogspot.com/
Postat av: Elin

Din förbränning blir sämre när du har druckit, så under tiden du är full så bränner du mycket färre kalorier än om du inte hade druckit. Vill inte ge dig dåligt samvete, fick också sommarlov igår och festade till det! Man måste unna sig ibland :)

2012-06-09 @ 13:38:27
Postat av: mybetterself

Underbart med lite glädje! :)

2012-06-09 @ 14:42:32
URL: http://mybetterself.blogg.se/
Postat av: Controlfreak

Härligt att du är glad!

Vill bara påpeka en grej om alkolhol.. Den saktar ner fettförbränningen faktiskt :/

2012-06-09 @ 17:32:57
URL: http://controlfreak.devote.se
Postat av: S

Så kul att läsa när du är glad :) sprids verkligen vidare. Mer sånt :)

Du var säkert jätte fin i din klänning :)

2012-06-09 @ 19:09:25
URL: http://happyskinnygirl.blogg.se/
Postat av: L

Jätteroligt att höra att du mår bra :D Man blir glad själv!!

Fin blogg du har också <3

Jag är mycket äldre än dig, och borde någonstans inte ens läsa denna typen av blogg, (får göra det i smyg) men du ger mig sjukt mycket inspiration.

Kram

2012-06-10 @ 12:30:02
Postat av: Mikis

Haha, och min mormor sa till mig att min mage blivit rund, trots att jag just den dagen var nere på min lägsta vikt på åratal.

2012-06-10 @ 13:48:51
Postat av: Sarah

det är när man mår bra man inser hur fint livet är! ta till vara på den känslan och tänk på det nästa gång du mår dåligt. puss

2012-06-10 @ 14:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0