Tar ut lite av min irritation

 
 
Mina föräldrar bestämde nyss att vi ska iväg på utflykt. Tyvärr så hann jag inte hitta på någon ursäkt, och de visste att jag inte hade något planerat idag, så jag är tvungen att följa med. 
Utflykten innebär att vi ska åka till en liten ort utanför stan och köpa glass. Mamma, som blev sur för några dagar sen när jag tackade nej till fika, verkar ha bestämt sig för att jag ska äta glass, vare sig jag vill eller inte. 
 
Jag tycker att det här är absurt. Min mamma blir arg på mig när jag tackar nej till fika eller glass här hemma. Jag tycker att hon skulle ha rätt att bli arg om jag vägrade att äta mat, men nu är det onyttiga saker vi pratar om, saker som man ska vara glad om ens dotter vill undvika. Alla borde undvika onyttiga saker såsom glass, chips och godis. Hon har ingen som helst rätt att bli arg på mig om jag vägrar äta glass. 
 
Men samtidigt orkar jag inte bråka. Om jag vägrar äta glass så kommer hon börja gå på mig och fråga vad det är för fel på mig, jag kommer bli sur och det som skulle bli en trevlig utflykt kommer förstöras, och päronen kommer lägga skulden på mig. 
Jag har rätten till att bestämma över min kropp och vad jag väljer att trycka ner i den. Och återigen, de kan tvinga mig att äta mat, men det kan inte tvinga mig att äta onyttiga snacks. Jag börjar nästan gråta för att jag är så arg just nu. 
 
Men jag ska försöka att inte ta ut min ilska på familjen, jag ligger på cirka 300 kalorier nu efter lunch, och senare i eftermiddag ska jag iväg till gymmet. Jag kanske kan kompromissa och ta en isglass, om det finns calipposhots så är det ju kirrat! 
Men just den här orten är känd för sin goda kulglass, och jag kan nästan lova att min mamma vill att jag ska äta sån, men någon måtta får det väl vara. 

Kommentarer
Postat av: Ann

Vet hur det känns. Var stark:)
/Ann

2012-07-24 @ 13:25:24
URL: http://prosmal.wordpress.com
Postat av: E.s

Hej jag har lite frågor som jag verkligen skulle uppskata om du kunnde svara på?

1.Innehåller kanel kalorier?
2.Höjer man förbränning om man mortionerar innan frukot?

3.Är det bättre att äta en stor kalorik frukost och sen satsa på mindre under dagen eller tvärtom?

Kram! :)

2012-07-24 @ 14:07:21
Postat av: Sandra - happyskinnygirl

sv: tack finaste. ja det är väldigt skönt att jag faktiskt kan se skillnad nu, annars känns de som man kämpar i onödan liksom.

njut av en glass, det är du värd <3

2012-07-24 @ 16:25:06
URL: http://Daysofmine.blogg.se
Postat av: Missa

Säg inte att ni också åker till söderköping och äter glass? Haha :D

2012-07-25 @ 08:44:39
URL: http://perfectlythin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0