when the rain is blowing in your face

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Eller, jag vet vad jag vill få fram, men jag vet inte hur jag ska få ner det till ett inlägg. 
 
Det första jag vill ta upp är den här bilden jag la upp och bad om eran åsikt. 
Och igen - nej, det är inte jag på bilden. Och till er som säger att ni printscreenat inlägget och hotar mig, exakt vad hade ni tänkt göra? 
Jag känner inte den här tjejen, och jag vet själv att det är fel att lägga ut bild på någon annan och be folk döma den, men det var ju just därför jag inte godkände några kommentarer, och planerade att ta bort hela inlägget efter ett tag. 
  Jag ville höra era åsikter för att se om ni ser samma sak som jag, om ni tycker som jag, eller som andra människor i min närhet, som har uttalat sig om bilden. Jag märkte genast stora skillnader. Och nu vill jag göra en sak klar för er, jag uppskattar verkligen er som gav mig eran ärliga åsikt, det var ju det jag bad om, så om ni bara sa er åsikt, ta inte åt er av det jag skriver nu. 
 
Jag blev väldigt ledsen när jag läste några av kommentarerna. En åsikt får alla ha, och jag bad er att dela med er av den, men om man nu tyckte att den här personen inte var fin, så behöver man inte skriva det på ett sånt brutalt elakt sätt. 
  Jag vill själv vara smal, men jag skulle aldrig bli äcklad av en annan människa bara för att denne någon är en aning större. Jag skulle aldrig vara elak, eller döma en människa för att jag inte gillar dennes kropp. Jag har haft vänner som varit överviktiga, men de är precis lika goa för det, och jagyt blir så enormt ledsen över de elaka kommentarerna, inte för att jag känner den här tjejen, utan för att jag blir ledsen av att tänka på att det finns människor som tänker och säger så. Men det som gör mig mest ledsen är att jag på ett sätt är en del av de personerna. Jag är så ytlig att det skrämmer mig. Jag har alltid varit ytlig, och inte bekymmrat mig över det, just för att jag är det - ytlig. 
 
Dagligen tar jag emot skit från folk för att jag driver den här bloggen, folk säger att jag är dum i huvudet som triggar folk, att jag leder andra människor mot döden. Och efter det här inlägget som jag gjorde har jag fått så många fler elaka kommentarer. 
  Och jag får så himla mycket fina ord från er också, som gör mig så glad, som motiverar mig, som får mig att orka. Och man tycker ju att alla dessa uppmuntrande ord borde väga upp mot de elaka, men tyvärr är det inte så. Jag är ingen urläcker modebloggare som inte tar åt sig av elaka kommentarer. Jag är en osäker tjej som bryr sig löjligt mycket om vad andra tycker. 
 
Just på grund av att jag får mycket skit för att jag driver bloggen, så får jag dåligt samvete, och jag har länge funderat på att stänga ner den. Men samtidigt så vill jag ju inte det, jag gillar att blogga, gillar er och era kommentarer. Bloggen har hjälpt mig så otroligt mycket. 
  Jag vet inte, jag är bara på ett ställe just nu där jag är enormt förvirrad och känslig. Kanske är det därför jag helt plötsligt äcklades av allt i min blogg, alla mina åsikter. Jag ville bara radera allt. Men jag kan inte det. 
 
Jag tror inte att jag ska sluta blogga, jag vet att när skolan börjar så kommer jag vilja ha bloggen, men tills dess kanske det blir lite glest mellan uppdateringarna, eller så blir det vanlig uppdatering. Jag vet inte vad som är vanligt längre, bloggen har varit så tråkig den senaste tiden. 
  Nu babblar jag en massa, men jag behövde få ur mig det här, vet inte om det make sense, men jag hoppas att åtminstone någon orkade läsa igenom allt, haha. 
 
Snart är jag hemma från min semester, så jag hoppas vi hörs då. 
 
Och till Sofia och "Desperat tjej" som hade frågor till mig, jag svarade i kommentarsfältet! Och Tiny, vi måste verkligen prata, vi får väl höras av på mejlen. ♥

Kommentarer
Postat av: Emilia

Sluta inte blogga! I need you och inspirationen jag får när jag läser allt du skriver!

2012-08-04 @ 22:02:56
Postat av: havehart

Vilket bra inlägg.

2012-08-04 @ 22:24:16
URL: http://haveheart.webblogg.se
Postat av: havehart

Vilket bra inlägg.

2012-08-04 @ 22:24:44
URL: http://haveheart.webblogg.se
Postat av: Alice

Självklart ska du göra som du känner men jag skulle sakna dig så mycket om du slutade skriva. Låt inte de andra vinna.

2012-08-04 @ 22:28:38
Postat av: nicole

Du frågade ju uttryckligen efter vad vi tyckte om kroppen, och vem som helst såg ju att den tjejen inte var smal, så vad är det då för taskigt med att säga att hon var fet och inte hade en snygg kropp? visst det är ytligt att säga, men det var ju precis det du frågade efter. Jag skulle däremot aldrig säga till en tjock tjej att hon är tjock, jag har också kompisar som är överviktiga. Men det är ett faktum att de är det, och eftersom jag inte känner den där tjejen så kan jag säga (inte personligen till henne) att jag ser att hon är fet och att jag inte tycker att kroppen är snygg. Förstår verkligen inte hur du kunde bli ledsen för att man säger vad man ser när det är ett faktum? Nu menar jag inte att vara dryg mot dig personligen heller, utan jag kan bara inte förstå hur du kunde bli "upprörd" för dessa svar som är baserade på 1. det du frågade efter och 2. faktumet att hon var fläskig och inte smal/tränad

Svar: Jag menade inte kommentarerna som sa att hon var tjock, jag menar de kommentarerna som sa: "Oh herregud vilken äcklig människa, tycker synd om henne, skitful kropp. Usch." Att bara säga att hon är tjock, punkt, är okej, och det var inte de kommentarerna jag syftade på var elaka.
colluctaripuella.blogg.se

2012-08-04 @ 22:54:51
Postat av: Anonym

Tycker om din blogg, känner igen mig väldigt mycket i det du skriver!
Skulle sakna dig jättemycket om du sluta blogga!:(

2012-08-04 @ 23:15:33
Postat av: JP

Håller med Alice. Bara för att de är idioter ska inte du ta åt dig. Visst det inlägget kan ha varit provocerande för vissa. Och därför gjorde du precis rätt som tog bort det! Och som du själv säger så kan de inget göra.
Det är svårt, det förstår jag, men försök att inte ta åt dig utav vad de säger. Om de skriver elaka saker är de bara avundsjuka.
Ta hand om dig!!

2012-08-05 @ 00:14:25
Postat av: malin'

detta är en utav mina absoluta favoritbloggar, så jag hoppas verkligen att du fortsätter att driva den! keep on going

2012-08-05 @ 09:56:17
Postat av: Stjärna

Bra skrivet!

2012-08-05 @ 11:18:24
URL: http://stjarnmoln.blogg.se/
Postat av: cissey

Jag har ganska nyligen börjat följa din blogg och jag måste bara få säga att jag inte alls håller med dig om att du är ytlig. Bloggen handlar om ytliga saker såsom utseende men du blandar det med mycket djup. Det är vad jag verkligen gillar med din blogg! Gör vad du vill med bloggen så länge du mår bra! :)

2012-08-05 @ 11:29:28
URL: http://thinitis.blogg.se
Postat av: Nadja

Jag tycker inte att du har gjort något fel.
Jag tror inte direkt att tjejen går in på din blogg och ser bilden och mår dåligt av den.
Dessutom så var det ingen bild på ansiktet.
Och du tog faktiskt bort inlägget.

Jag hade inte mått dåligt om någon okänd bloggare hade tagit en bild på min kropp och frågade andra vad dom tyckte om den.
Btw varför ska personen bry sig om om några okända människor tycker den är snygg eller inte.

2012-08-05 @ 12:53:17
Postat av: M

Hejsan, kan man ta kontakt med dig på något sätt? Mail eller så? Skulle vilja ställa några frågor till dig.. Kram!

2012-08-05 @ 16:31:52
Postat av: Hanna

Skulle du inte kunna tipsa om riktigt bra och kalorisnåla livsmedel, rätter och mellanmål :)
Kram

2012-08-05 @ 19:24:14
Postat av: Hanna

Skulle du inte kunna tipsa om riktigt bra och kalorisnåla livsmedel, rätter och mellanmål :)
Kram

2012-08-05 @ 19:24:32
Postat av: B

Nej sluta inte blogga, skit i vad folk säger för du har inte gjort något fel :)

2012-08-05 @ 22:42:04
URL: http://skinnypleads.blogg.se
Postat av: Lisa

<3 Tycker väldigt mycket om din blogg så hoppas du fortsätter, men du gör vad som är bäst för dig! Btw, vet inte om min kommentar om bilden skickades för mitt internet krånglade, men tyckte hon hade en fin kropp, inte smal och inte vältränad men fin kropp och absolut inte tjock utan i så fall kurvig eller mullig (av det man nu såg, svårt att avgöra om man inte har hela bilden).

2012-08-05 @ 23:12:42
Postat av: Anonym

Varför inte ta bilder på en kändis istället för en person som kanske inte vill synas på nätet alls?

2012-08-06 @ 01:43:22
Postat av: Mybodyideal

Sluta inte!!! vi behöver dig

2012-08-06 @ 19:52:29
URL: http://mybodyideal.blogg.se/
Postat av: e

jag har läst din blogg ett tag utan att kommentera och jag såg bilden du skriver om utan att ge min åsikt om den. jag tycker att du gjorde rätt i att ta bort den men jag står även bakom ditt beslut att publicera den från första början eftersom det uppenbarligen var något du tänkte mycket på. Och obviously så var det något speciellt med just den bilden och inte med hennes typ kroppsform. Det är din blogg, som är till för dina åsikter och funderingar och du ska inte ta nån skit från folk som inte respekterar det. kramar <3

2012-08-06 @ 21:40:58
URL: http://novemberish.blogg.se
Postat av: Nadja

Anonym?
Personen har själv lagt upp bilden på nätet.
Och vem bryr sig om någon på Internet tycker att kroppen är knullbar ful eller snygg?
Jag kommer aldrig träffa personen på bilden och jag vet inte ens vem det är? Och även om jag ser personen så kommer jag fortfarande inte veta att det är hon på bilden. Man fick inte ens se ansiktet.


2012-08-06 @ 22:27:45
Postat av: Nadja

Anonym?
Personen har själv lagt upp bilden på nätet.
Och vem bryr sig om någon på Internet tycker att kroppen är knullbar ful eller snygg?
Jag kommer aldrig träffa personen på bilden och jag vet inte ens vem det är? Och även om jag ser personen så kommer jag fortfarande inte veta att det är hon på bilden. Man fick inte ens se ansiktet.


2012-08-06 @ 22:27:52
Postat av: Sara

Märker att jag har missat en del, har ingen aning om vad det är för bild. Men när man driver en sån här blogg får man leva med skitsnacket, jag orkar inte bry mig så jättehårt av såna kommentarer.

Jag tycker verkligen inte att du ska sluta blogga, skulle bli tomt utan dig! <3

2012-08-11 @ 19:09:35
URL: http://wannathinlife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0