nästan lycklig

Har tyvärr inte hunnit med någon motion idag, förutom att jag cyklade till skolan. Men åt ingenting förrens vid middagen, och då åt jag rätt lite, så det känns bra ändå. Jag har sprungit på stan med vänner och handlat en massa kläder hela eftermiddagen, tittade på när de andra fikade och så.
 
Just nu skulle jag kunna ha ångest över att jag inte motionerat idag, och ångest över att allt går för långsamt, att jag inte är smal än. Men idag är jag glad. 
Jag har jättefina vänner som jag trivs så otroligt bra med, roliga grejer och resor väntar i höst, och jag har inhandlat nya fina kläder. Och även om jag inte är smal än, även om det går långsamt och även om jag inte tränat idag, så är jag ju på väg. Det gäller bara att ha tålamod. 
 
Och jag vet att det kommer att komma dåliga dagar, och kvällar fulla av ångest. Men jag får försöka se det fina som jag faktiskt har, jag vill inte gräva ner mig. 
Förra vintern så gick allt så bra. Jag levde mitt liv, njöt, var glad, samtidigt som jag gick ner i vikt. Det går att vara glad och samtidigt förändra sig själv. Det finns så mycket som jag inte vill missa, så mycket som jag vill göra.
Det blir bara bättre! :-) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ahava

Väldigt bra och vackert skrivet! <3

2012-08-30 @ 19:29:13
URL: http://ednos.blogg.se
Postat av: Alexandra

Bra skrivet, du har så rätt! Försöker själv leva efter dendär filosofin, och inte stressa med viktnedgången, man måste hinna leva livet också!

2012-08-30 @ 19:49:15
URL: http://www.wannabeforeverthin.blogg.se
Postat av: ThinnerTomorrow

Jättefint skrivet, och du har rätt. Man blir inte smalare för att man har ångest och mår dåligt.

2012-08-30 @ 21:01:55
URL: http://thinnertomorrow.blogg.se
Postat av: m

Det är bra tänkt, fortsätt så! Du är stark och du kommer klara de här♥ men som du sa så får man ha tålamod!

2012-08-30 @ 21:06:58
URL: http://thinnerme.blogg.se
Postat av: Mia

Det är av kompisar och livet man blir glad av, inte av att vara en zombie som stänger in sig och inte orkar något. Ta vara på livet!

2012-08-30 @ 21:26:11
Postat av: H

Hej W! Jag är så enormt tacksam för ditt svar, det fick mig att inse att jag verkligen vill bli smal, jag vill inte köra någon slags varannan-dags fakebantning. Nu ska jag bli smal och din kommentar kommer att motivera mig när jag får svackor för jag vill aldrig falla så djupt att jag nästan hetsar. Tack, åter igen. Jag tror på dig med, du kommer att lyckas även om du redan är väldigt smal. Kram!:)

2012-08-30 @ 22:14:01
URL: http://livingproana.webblogg.se
Postat av: Anonym

Hur får man tag på dig? vad är din mail?
Har några frågor och så...

2012-08-30 @ 22:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0