förståelse

 
Som ni vet så har jag problem med att mina föräldrar lägger sig i vad jag äter och så vidare. Jag har inte kunnat förstå varför de inte låter mig vara. Om jag vill äta lite, om jag vill gå ner i vikt, så borde de bara acceptera det och inte säga att de är oroliga hela tiden. (inte för att de vet om att jag vill gå ner i vikt). 
 
Men jag har ändå fått lite förståelse för hur de kan känna tror jag.
Jag har ju häst, och för ett tag sen så åt han ingenting under några dagar. Jag var jätteorolig, försökte tvångsmata han hela tiden, men han vägrade att äta. Ut över det så var han pigg och glad, helt frisk. Han ville bara inte äta.
 Och nu är det ju inte samma sak med en häst, eftersom att han inte skulle svälta sig själv med flit, men i samma stund som jag räckte fram en morot och han inte åt, och jag sa "Men du måste ju äta för att överleva.", i den sekunden kunde jag ändå förstå mina föräldrar. Mamma som har misstankar om att jag inte äter ordentligt om dagarna, och sen äter jag väldigt lite till middag. Jag tror att jag kan förstå oron lite faktiskt. Ni kanske tycker jag är tokig, hehe. Men min häst är ju min bebis, på samma sätt som jag är mina föräldrars barn. När min häst var sjuk en gång, och tappade alla muskler så såg han ut som ett benrangel, det gjorde så extremt ont i mig att se det, jag hatade det. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefine

Ja, ibland tänker jag också så. Men i mitt fall så ser jag inte ut som ett benrangel, och jag äter varje dag, jag har aldrig fastat.

2012-08-14 @ 14:27:00
Postat av: thinspogirl

Förstår också det där lite grann.. hoppas det har gått bra med fastan idag! kram

2012-08-14 @ 17:10:19
URL: http://thinspogirl.webblogg.se
Postat av: N

Åh <3 så fint skrivet och sant..!

2012-08-14 @ 21:41:47
URL: http://fightfatzo.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej har en fråga till dig. Har du någonsin hört talas om Botanical Slimming Soft Gel? Funderar på att köpa sådana och undrar om du eller någon annan som läser din blogg testat dom..? Läste ett inlägg på ngt forum http://viktminskning.ifokus.se/discussions/4d713a9cb9cb46222105230a-botanical-slimming-soft-gel-meizitang och hon hade gått ner sjukt mkt i vikt FORT med dom.. är osäker på om dom är säkra att ta :p kram

2012-08-15 @ 20:55:04
Postat av: Starlight

Kan också relatera till det du skriver! Du har så rätt så.

2012-08-16 @ 10:14:39
URL: http://wannabethinner.bloggplatsen.se
Postat av: Kajsa

Från det ögonblicket man använder uttrycket "svälta sig själv med flit", vet man innerst inne att det är farligt då? Eller varför skulle man annars kalla det "att svälta sig själv?

2012-08-16 @ 20:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0