Q & A




Anonym:
Hoppas du mår bättre imorgon :) det som e kul att läsa om kan vara hur man tränar, olika typer av träning:) jag promenerar mest hoppas på att få smalare vader men inget verkar hjälpa:( är i en period där jag nt känner mig motiverad och där jag äter bra fram tills jag umgås med någon vän o då tappar jag kontrollen o vräker i mig godis o annat onyttigt. O när jag känner jag sabbat det kan jag nt stoppa. Önskar jag kunde hitta något som distraherar mig. Jag kan se massa godis äter nt hemma. Men när jag är ute eller har gäster o tar fram så kan jag nt sluta, så fort jag smakar så kan jag nt sluta. Har du tips på vad jag kan göra eller tänka på? Jag har gått ner 20 kg men har gått upp fem. Målet är att gå ner 7-8 kg. Hur hittar man styrka o hur börjar man tänka positivt utan att trösta sig med mat. Jag trodde jag hade passerat dt stadiet. Men känner mig där. Vad motiverar dig? Hur började du peppa dig sj?

- Jag känner igen det där, man tänker att "allt är redan förstört så jag kan lika väl fortsätta." Så måste man sluta tänka. Och sen bryta mönstret. Planera dina måltider, allt du ska äta. Du måste stålsätta dig och stå emot när något finns framför dig, jag vet att det är svårt, men försök. För allt handlar om att göra det första gångerna, sen börjar man vänja sig. Om du kan tacka nej en gång så är ju det ett steg på vägen, och då kan du fortsätta jobba framåt! 
Något som motiverar mig otroligt mycket är mode och kläder, jag vill så gärna kunna ha alla fina kläderna som finns. Jag föreställer mig sommaren, allt jag ska göra, och då vill jag ju vara smal. Det är svårt att säga var jag hittar motivation, för det går i perioder, men det handlar om att komma in i det från första början, bryta ett gammalt mönster, och sen rullar det på rätt bra tycker jag. Det gäller bara att aldrig ge upp.



Arizona: Hej! Det är första gången jag läser din blogg och jag tycker att den är väldigt bra. Du skriver bra och användbara grejer. Hur tycker du att det är att leva pro ana? Ångrar du någon gång vad du gett dig in på? Önskar du att du kunde leva "normalt" och inte behöva räkna kacl och bara skita i allt?

- Jag vet inte om jag är "pro ana" jag har funderat så mycket på det, men just för att jag var tveksam så bytte jag från min gamla blogg till denna. 
Jag ångrar ingenting, för om jag inte börjat hade jag aldrig gått ner i vikt, och även om jag inte har nått mitt mål än, så är jag ju närmare nu än förut. Jag är bättre än vad jag brukade vara. Men det är klart att jag ibland önskar att jag kunde följa med mina kompisar och faktiskt äta tillsammans med dem, att jag kunde gå med till ICA på lunchrasterna och köpa godis och glass. Men det är mer värt att vara smal, jag tror att jag kommer vara lyckligare då än om jag får äta godis.

Kajsa: En snabb fråga bara, är du blond ? Har alltid tänkt mig dig som blond haha :)
Bästa bloggen har du !

- Haha ja jag är blondie! Naturlig blondin, som liten var jag helt vit i håret, men nu är jag väl honungsblond.
Tack finis!!

Eliza: du har ingen mail där man kan nå dig på? jag skulle behöva hjälp med självkontroll, beundrar verkligen dig!

- [email protected] - det är bara att mejla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0