Tisdag tjugoandra maj



Dagens frukost: 0.5 dl glutenfria havregryn (60 kcal) 17 gram rivet äpple (9kcal), psylliumfrön, linfrön och kanel. - 69 kcal.

Som jag sa igår så är inte jag ute efter värsta hårdträningen på morgonen, utan vill bränna ungefär så mycket som jag äter till frukost, så att jag ligger på 0 inför dagen. Så idag hoppade jag upp på cykeln klockan tjugo i 7 och drog iväg i 10 minuter, brände cirka 80 kcal, vilket är perfekt då frukosten landade på cirka 70. 

Igår hade jag ett mindre sammanbrott med panikkänslor över allt som skulle göras och proven idag osv. Jag gick och la mig klockan typ halv 8, för att komma undan allting. Mamma märkte att något var fel, och drog upp mig ur sängen för att koka kamomillte till mig. Hon pratade med mig och sa att jag skulle vara lugn, inte stressa upp mig så, att jag är duktig i skolan, och inte måste ha A i alla ämnen. Det är slutspurten nu och jag behöver kirra A på alla de sista proven och uppsatserna för att få A i kurserna, så jag är grymt stressad. 
Det kändes lite bättre. Fast inte över skolan, utan medan hon pratade tänkte jag igenom vad jag ätit och tränat under dagen, och kom på att jag inte behövde ha ångest. 

Så idag är det matte nationella, jag ska försöka ta det lugnt och bara göra mitt bästa. En flaska fun light och ett äpple hänger med i väskan. Jag vet att jag klarar att skriva prov på tom mage, så vi får se hur jag väljer att göra med äpplet. Sist jag planerade att äta ett innan ett prov så gav jag ju bort det. 
Dagens mål är 400 kalorier.

Kommentarer
Postat av: Jenn

Lycka till på provet!

2012-05-22 @ 10:00:08
Postat av: vinge

lycka till idag med provet och kcal-antalet! :)



Stay strong!

2012-05-22 @ 12:13:50
URL: http://skaparvingar.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tja, hittade just din fina blogg och känner en del gemenskap i och med att vi är lika gamla, lika långa och båda vill gå ner i vikt! Nu vet du det, du får säkert fler kommentarer av mig i framtiden :) kram, Lisa

2012-05-22 @ 19:41:35
Postat av: Kille snart 17 år

Hej tjejen!



Jag vet en hel del om dina problem. Men jag vill inte fokusera på problemen. Istället vill jag ge dig styrka, att fortsätta kämpa. Jag har inte följt din blogg alls mycket, utan tittade in bara för att ge dig lite pepp.



Det kanske inte spela någon roll att jag säger det här, och du har säkert hört många säga det. Men jag säger det ändå. Samhället är hemskt gällande utseendefixering. Alla måste se bra ut, speciellt tjejer. Varför? Jag vet inte. Varför inte lägga fokus på sin personlighet istället? Jag vet inte. Jag är en kille som inte bryr mig mycket om mitt utseende, och det syns på min kropp. Jag tänker på hur jag är, inte hur jag ser ut. Jag vill att folk ska döma mig för den jag är, inte för hur jag ser ut.



Bara du vill, så vet jag att du kommer orka kämpa. Det är många som funderar på samma saker som dig, du är inte ensam. Och det tror jag att du redan har förstått.



Jag önskar dig all lycka till. Jag bryr mig om dig.

2012-05-22 @ 19:49:45
Postat av: Kille snart 17 år

Kolla detta inlägg: http://rebeckastankar.blogg.se/2012/february/dear-whoever-is-reading-this-you-are-beautif-2.html#comment

2012-05-22 @ 20:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0