svar på några frågor



:-) :
Antar att du går i nian, eftersom du skriver nationella prov. Jag går med i nian och slutar nu på den skolan jag går på. Jag har också ätstörningar. Men det jag undrar är ifall du inte blir stressad av att veta att du snart slutar skolan och att lärarna som man vill ska "veta" om din ätstörning kommer få reda på den? Mycket konstig fråga, haha, vet! Hoppas du fattar! :)

- Nej, jag går i ettan på gymnasiet, vi skriver nationella prov där med! :-) 
Faktum är att, jag förstår din fråga (hoppas jag), känner igen mig i det du skriver, att man på något sätt vill att en person ska få veta vad man har tampats med. Men för mig är det inte värt att riskera något bara för att få folk att veta att jag försöker gå ner i vikt. För min del vore det bara pinsamt, eftersom att det kanske inte är speciellt trovärdigt. Men jag förstår hur du tänker. Sen har inte jag någon ätstörning, men.. :)

Ravit: Hej! Jag har en fråga.
Jag har inga viktminskningsideal, men jag har ändå perioder där jag nästan inte äter någonting, oftast bara ett större mål på hela dagen. Sådana dagar är jag verkligen helt borta timmarna innan jag äter, jag blir snurrig och kan knappt gå.
Hur klarar du av att ha ett vanligt vardagligt liv och motionera med sådant kaloriunderskott? Blir man "van" och får inte sådana problem om man äter väldigt lite under en längre tid?

- Jag tror att man blir "van" vid att vara aktiv på lite energi, kroppen ställer om sig liksom. Efter perioder där jag ätit normalt så är det alltid svårare att gå tillbaka till att äta lite och vara aktiv. Sen är det klart att kroppen säger ifrån ibland. Ibland går det hur bra som helst, men nästan varje dag svartnar det framför ögonen på mig någon gång, ibland är jag helt utmattad och nära på att falla ihop osv. Det är lite olika. 

Tess: Hej där! Jag måste bara få fråga, då jag själv nu planerar att börja på denna ABC diet, om den verkar funka för dig.

Men angående denna träning. Om jag springer ca 3km, hur många kalorier bränner jag då? Bränner jag lika mycket kalorier om jag stannar & vilar ibland? (Har tyvärr inte så bra kondition än). Bränner sit-ups några kalorier? Hur många kalorier bränner man isåfall efter 10 sit-ups?
Hopprep 10 minuter?

Tack för svar!

- ABC dieten funkar bra för mig!
När det gäller träningen så är det svårt att säga, för allt beror på din vikt, längd och vilken hastighet du rör dig i, så jag kan inte säga exakt hur mycket du förbränner när du springer. Leta upp på internet, ladda ner någon app om du har möjlighet. Och du kan stanna och vila, du bränner fortfarande kalorier. Situps bränner kalorier, allt du gör när du rör dig förbränner, men det är inte så mycket. Hopprep i 10 minuter sägs bränna cirka 80 kalorier, men det är också olika från person till person. Ledsen att jag inte kan ge dig något rakt svar, men det är inte så enkelt. 



Kommentarer
Postat av: Nino

Du kanske inte har anorexi eller bulimi, men du har en slags ätstörning. Du har en "störning" till maten du äter och tänker ätstört, det borde du vara medveten om. Din förra blogg hette väll något med proana, så ja du vet ju egentligen :p…

2012-05-20 @ 14:06:53
Postat av: Em

Hoppa hopprep i 10 min bränner mer än 8 kcal, snarare 120 kcal! :) Det är sjukt bra fetförbrännings-träning dessutom! :)

2012-05-20 @ 18:19:46
URL: http://lovelyskinny.blogg.se/
Postat av: :):):)):):

Jag förstår! Du säger att du inte har någon ätstörning? Något är det väl? Eller försöker du bara leva ett hälsosammare liv?

En till fråga, (eftersom du är så bra på att svara :D) Jag är 1.76 och väger 50 kilo. Innan vägde jag 55 kilo?! Bör inte någon märka något. Tycker du att det är anorektiskt eller ohälsosamt? :)

2012-05-20 @ 18:52:01
Postat av: Em

Sv. Hehe precis, tänkte väl att du hade hittat en bra konstig tabell! ;)



2012-05-20 @ 19:05:00
URL: http://lovelyskinny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0