mellanmål


Det har blivit lite mer motion än jag planerat idag, och just nu ligger jag på minus 500! Känns riktigt bra, men jag vet inte riktigt hur det gick till.
Är glad att jag lyckats undvika mat också, lunchen blev grönsakssoppa, det är ju kalorisnålt så det är väl därför jag har kunnat hålla nere kalorierna. Mamma tvingade mig dock att äta nu, eftersom att jag tränat så mycket. Blev 1 dl soya youghurt (80 kcal) med psyllimfrön och 3 hallon. Det känns ändå bra att äta mellanmål, jag ska ju äta regelbundet, och jag ligger ändå på så mycket minus. Jag får njuta lite och det är ingen fara. (åt ur min söta kopp som jag köpte på ikea för ett tag sen, har en matchande skål också, älskar dem!)

Har förberett min mat till ikväll, även det blir snålt på kalorier. Målet idag är ju 100 kcal, vilket jag tror att jag kan uppnå, eftersom att jag har hela 600 kcal kvar att äta. Sen är det ju såklart en röst inom mig som säger att jag inte behöver äta dem, utan kan försöka landa på så lite som möjligt idag. 
Men, jag känner också av ett skrämmande typ.. hetssug inom mig, vilket är rätt ovanligt, jag hoppas bara att det inte bryter ut. Det är inte värt att trycka i sig en massa, dels för kalorierna såklart, men också för att min mage skulle kollapsa helt. Nu när jag har det här väl fungerande systemet, med kostplanen osv, så borde jag ta vara på det och inte förstöra. Det här är min chans att ta hand om min kropp samtidigt som jag går ner. Och det känns så jäkla bra.

Kommentarer
Postat av: Ravit

Hej! Jag har en fråga.

Jag har inga viktminskningsideal, men jag har ändå perioder där jag nästan inte äter någonting, oftast bara ett större mål på hela dagen. Sådana dagar är jag verkligen helt borta timmarna innan jag äter, jag blir snurrig och kan knappt gå.

Hur klarar du av att ha ett vanligt vardagligt liv och motionera med sådant kaloriunderskott? Blir man "van" och får inte sådana problem om man äter väldigt lite under en längre tid?

2012-05-17 @ 18:04:34
Postat av: Tess

Hej där! Jag måste bara få fråga, då jag själv nu planerar att börja på denna ABC diet, om den verkar funka för dig.



Men angående denna träning. Om jag springer ca 3km, hur många kalorier bränner jag då? Bränner jag lika mycket kalorier om jag stannar & vilar ibland? (Har tyvärr inte så bra kondition än). Bränner sit-ups några kalorier? Hur många kalorier bränner man isåfall efter 10 sit-ups?

Hopprep 10 minuter?



Tack för svar!

2012-05-17 @ 18:22:57
Postat av: :)):)::):):)

Antar att du går i nian, eftersom du skriver nationella prov. Jag går med i nian och slutar nu på den skolan jag går på. Jag har också ätstörningar. Men det jag undrar är ifall du inte blir stressad av att veta att du snart slutar skolan och att lärarna som man vill ska "veta" om din ätstörning kommer få reda på den? Mycket konstig fråga, haha, vet! Hoppas du fattar! :)

2012-05-17 @ 19:14:27
Postat av: E

Magkatarr; tur i oturen, haha.

2012-05-17 @ 20:05:33
URL: http://bestfriendwithana.blogg.se/
Postat av: ache

att börja äta regelbundet tycker jag låter klokt, speciellt när du tränar så mycket så är det ju bra att fylla på med energi eftersom du ändå förbrukar mer än du får i dig! äter du mer regelbundet så minskar oftast hetssuget också!

2012-05-18 @ 03:14:14
URL: http://ourskinnylove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0