då, nu & i framtiden



Jag har fått en massa frågor om hur jag har ätit förut för att gå ner, och hur jag äter nu egentligen, och hur jag planerar att göra sen. Att det inte är hållbart att landa på 0 varje dag. Har förklarat detta tidigare, men kan ju skriva lite om det igen.


Mina 10 kilon har jag tappat genom ABC dieten. Jag såg till att landa på det angivna antalet kalorier, alltså om det stod 500 kcal, så kunde jag äta 600, men sen tränade jag bort 100. Det var ett väldigt effektivt sätt för mig, och jag gillar verkligen den dieten. 

Grejen är den att jag just nu vill landa på 0 varje dag tills jag når en viss vikt, sen ska jag börja med ABC igen. Den där vikten som jag ska nå, har jag sänkt lite och därför har det tagit längre tid. Jag borde egentligen börja på ABC nu, men när jag har bestämt mig för något kan jag inte bryta det. 
Det är en tvångstanke, ungefär som att jag måste spotta ut mitt tuggummi på exakt samma ställe varje dag när jag cyklar hem från skolan. Det spelar ingen roll om jag har huvudvärk, det är äckligt och jag bara måste bli av med det, jag har det i munnen tills jag kommer till det där speciella stället. 

Så nu försöker jag landa på 0 varje dag, men snart ska jag börja på ABC igen. Sen när jag nått min målvikt ska jag börja äta mera, uppåt 1200 kalorier per dag. Då kommer jag antagligen att gå upp i vikt i början, men sen långsamt neråt igen. Jag har kvar min absoluta målvikt, men jag vet redan nu att jag vill ner 2 kilo under den, men de kilona ska jag ta i långsam takt med mer mat.
Sen kommer jag att fortsätta att träna och äta hälsosamt, det är början på ett nytt liv.

Kommentarer
Postat av: Tiny

Sv: Jag ska hoppa in i duschen nu, men loggar in om en halvtimme-timme!<3

2012-05-09 @ 19:57:23
URL: http://tinydream.blogg.se/
Postat av: J

Du är väldigt inspirerande måste jag säga. Älskar din blogg och dig, och önskar att jag hade lika stor kontroll som du. Dock tror jag aldrig att jag kommer bli nöjd med min vikt, tyvärr. Har gått ned nästan 20 kg nu, men blir ändå aldrig riktigt nöjd. Kanske kan man aldrig bli det?

Kramar på dig, och fortsätt vara lika fantastisk som nu :)

2012-05-09 @ 20:39:44
Postat av: Elin

Det låter som om du har allt bestämt och som om det kan fungera för dig! Grattis säger jag och lycka till!

2012-05-09 @ 20:44:21
URL: http://flygandekolibrin.blogg.se/
Postat av: Missa

Hehe jo jag vet läst din blogg :3 tvångstankar har jag med, men hoppas du snart får hoppa på ABC då :D

2012-05-09 @ 21:05:18
URL: http://perfectlythin.webblogg.se/
Postat av: Alice

Din plan låter lite som min. Fast jag använder mig av fasta som metod. Men sedan blir det nog lite drygt 1000 kcal om dagen och förhoppningsvis en sudare relation till mat. Jag skulle verkligen vilja ta en chokladbit utan att må dåligt.

2012-05-09 @ 21:15:12
URL: http://a-tale-of-truth.blogspot.com/
Postat av: RäknaKalorier

Jag är 173cm och väger 46kg. Men jag ser fortfarande tjock ut pga mitt breda skelett, vad ska jag göra? Borde jag gå ner ännu mer?

2012-05-09 @ 22:19:26
Postat av: Frida

ABC dieten funkar för mig än sålänge och det är inte så svårt att hålla kcal antalet tycker jag :)



2012-05-10 @ 08:09:48
URL: http://loovethin.blogg.se/
Postat av: Ell

Det låter som att du har en väldigt bra plan. Ska nog också göra som du gör. :)

2012-05-10 @ 08:26:54
URL: http://heythin.blogg.se/
Postat av: j.

det här var ett otroligt bra inlägg, har känt mig så pressad och dålig när jag inte har gått ner. men det här känns mer sunt. jag vill ju inte må dåligt. jag vill bara vara smal.

2012-05-10 @ 08:31:53
URL: http://thethindream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0