-



Alexandra:
Det är en sak jag funderat på ett tag; Har du något mål? Viktmål/Mått? (Du behöver inte skriva ut vilka, undrar bara ifall du har ett specifikt mål du strävar mot.)

Eller satsar du bara på att bli "smal" och sen bestämmer dig för att sluta dieta när du känner dig nöjd? Så lätt att man fastnar i detta ständiga dietandet känner jag.


- Jag har ett mål, en "ultimate goal weight", som jag bestämde mig för för länge sen. Dock så vill jag gärna ner 2 kilo under den sen. Men jag planerar att nå mitt absoluta mål, och sen försöka ta de där två kilona lite som det kommer, ha tålamod och gå ner dem på lite längre tid.
Sen kommer jag ju aldrig kunna sluta "dieta" om jag börjar äta normalt igen kommer jag ju gå upp allt, så jag kommer väl fokusera på att äta rent och träna bra osv, men ändå äta mer än jag gör nu. 

Sen är väl bara frågan om jag är smal när jag nått mitt mål. 


Sarah: Hejsan jag undrar om du vet om det är möjligt att gå ner 10 kg på 4 veckor? Och i så fall hur man ska göra det? //Älskar din blogg btw <3


- Nej, det går nog inte, och om det skulle göra det så skulle det definitivt inte vara hälsosamt. Men för att göra så gott du kan du kan du försöka dig på ABC dieten, käka mellan 100 och 700 kalorier varje dag, träna och sova mycket, samt dricka vatten. Det är väl den snabbaste vägen, men det är bättre om du äter uppåt 1000 kcal varje dag. Kul att du gillar bloggen, kramar!

Kommentarer
Postat av: Prinsessan

10 kg på 4 veckor går men är ett rent helvete. Har själv klarat av det, men då hade jag mer fett på kroppen än jag har nu. Är dock verkligen något man inte mår bra.

2012-05-17 @ 16:32:26
Postat av: MN

Om du ska svara på frågor som stackars tjejer med ätstörningar frågar om viktnedgång kan du väl iallafall svara att du inte ger sådana råd ? oavsett om du själv nu är för anorexi eller inte så kan du väl iallafall hålla huvudet på en normal nivå och visa omvärlden att det inte är något man ska hålla på med. Har inget emot att man har en blogg om man är proana, jag är absolut inte sån att jag inte tycker att man får skriva vad man vill bara för att " folk kan ta efter ", för det går inte att undgå ändå, men jag vill iallafall säga min åsikt .. du borde faktiskt tänka på vad du ger för råd. Bara för att du inte har kommit till helvetet i din ätstörning än så betyder inte det att helvetet inte finns och den personen du tipsar kanske faktiskt når anorexins djup ... tycker bara det är grymt tråkigt att läsa såna råd som ABC och alla andra skitdieter. Hon kan säkert gå ner i vikt utan din hjälp men då har du iallafall inte bidragit med att visa att man faktiskt kan "må bra" och samtidigt svälta. För det kan man inte, du har bara inte nått dit än..
Det är farligt att påstå såna saker och det är precis vad du gör med hela din blogg! Som sagt, kan inte uttrycka mig om vad du ska poch inte ska skriva om, det är upp till dig, men råden kan du väl för tusan strunta i ;/ blir ledsen av att se det , det är ju hemskt :(

Svar: Det här är något jag tänker på varje dag. Något som hänger över mig. Vet inte hur länge bloggen blir kvar.
colluctaripuella.blogg.se

2012-06-26 @ 22:15:48
URL: http://levaavluft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0