en bra dag




Hej! Hoppas ni har haft en bra dag, och att ni haft lika fint väder som jag har haft idag!  Vädret är en bidragande faktor till den dåliga uppdateringen. 
Lunchen gick bra. Jag åt en kycklingsallad utan pasta osv, och inte heller någon dressing. Orkade inte hela salladen, men åt ungefär hälften av kycklingen, lite sallad, majs, ärtor och en skiva ananas. 

Hann med att cykla också, nästan 1 mil blev det, och efter det låg jag och solade en lång stund i gräset. Åt ett litet mellanmål, jordgubbar och lite nötter. Till middag gjorde jag spenatsoppa, gjord på endast spenat, vatten och salt. Tyvärr tvingade min mamma mig att äta knäckemackor till, så det blev lite för mycket mat. 

Men trots det så är jag glad idag och nöjd över dagen. Det har varit så skönt, då jag inte räknat kalorier. Vet inte varför, det blev bara så när lunchen var lite svår. Jag har bara ätit så lite jag kan och tränat. (skulle dock ha kunnat träna lite mer). Men jag är somsagt glad idag, och jag funderar på om det här kan vara mitt nya sätt att gå ner i vikt? Inte en massa planering och räknande, utan bara äta så lite jag kan, och träna så mycket jag hinner, det borde ju fungera? Men jag vet inte om jag kommer klara av det, jag brukar ju få panik när jag inte kan räkna kalorier. Jag kanske måste lära mig helt enkelt. Just nu är jag bara så lättad över att jag är glad, och inte har den där ångesten som smugit sig på de senaste dagarna, som lämnat mig helt utan sömn. 

Är alla ni stenhårda med kaloriräkningen, eller kör ni lite allt efter som?

Kommentarer
Postat av: Tea Cup

Jag är stenhård med kaloriräkningen :P jag får verkligen panik om jag inte har kontrollen. Men när jag hetsar så skiter jag i att räkna kalorierna.

2012-06-20 @ 21:39:17
URL: http://teacup.devote.se
Postat av: Martina Brandt

räknar typ rätt mycket. haha. skönt att du haft en bra dag, salladen ser jättegod ut! jag hatar att inte ha kontroll över träning och mat och sådär, det är så jävla svårt att släppa ;o men jag tror det går att vänja sig vid att sluta räkna, om du mår bättre av det så ja, du går ju inte direkt upp om du håller dig till samma mat och tränings-schema som du brukar.. (:

2012-06-20 @ 21:56:22
URL: http://buskung.blogg.se
Postat av: Hungerdemon

vad skönt det låter att inte räkna och ändå vara glad, jag hade fått total ångest haha. Men jag tror också att det är mycket bättre att inte räkna, för tror man slappnar av lite bättre då?

2012-06-20 @ 22:29:09
URL: http://hungerdemon.blogg.se
Postat av: Josefine

Jag räknar, när man väl börjar så är det svårt att sluta. Kan nästan kaloriinnehållet i alla livsmedel. Hjärnan räknar automatiskt.

2012-06-21 @ 08:39:42
Postat av: madde

Jag räknar ibland, men oftast inte, då jag inte har möjlighet att väga maten. Men jag räknar alltid träningen.

2012-06-21 @ 11:33:37
URL: http://dreamsofperfection.blogg.se
Postat av: Em

När jag inte har en aning om vad maten innehåller, brukar jag ta en dag eller ett par utan kaloriräknade, det är jätteskönt plus att det är mycket lättare att räkna sen när man slipper göra det exakt varje dag! :)
Kram

2012-06-21 @ 12:17:38
URL: http://lovelyskinny.blogg.se
Postat av: Lyra

Räknade inte alls särskilt noga, åt så lite jag kunde och tränade så mycket det gick. Skrev visserligen upp vad jag åt pch hur jag tränade så räknade några dagar efter istället.

2012-06-21 @ 20:19:12
URL: http://livraddforattleva.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag räknar inte alls, skulle bara få sån ångest att jag skulle sluta äta helt. Testade en gång och då vågae jag knappt ens dricka vatten så det är en big no no haha. Jag väger däremot oftast maten eller räknar deciliter.

2012-06-22 @ 12:17:11
Postat av: Nicole

Åh, jag gjorde den där spenatsoppan här om dagen. GUD SÅ GOD DEN VAR! Tur att den dessutom är så nyttig och kalorisnål!

2012-06-22 @ 19:07:21
URL: http://myskinnyhealth.blogspot.com
Postat av: Räknakalorier

Jag har börjat räkna kalorier och det har visat sig att jag vanligtvis bara äter 100kalorier ibland och då dagen efter bara vräker i mig godis på hur många kalorier som helst. Så det jag har satt som mål är att springa ca 1 mil per dag , äta frukost, lunch och middag. Men att de är bara 1 portion på varje måltid, och om jag måste få i mig något gottigott typ en fredagskväll, käkar jag popcorn eller melon. Jag tror om man drar ner på det godissöta så går man lättare ner. Jag har slutat med kaffe och alkohol nu oxå. Gick ner jättemycket efter det... Kalorier är bra precis när man börjar banta, men nu räknar jag på ett ungefär om jag känner att jag åt lite för mycket. Men egentligen behöver jag inte oroa mig, att springa en mil varje dag tar kanske1- 2 timmar beroende på vilket träningshumör man är på... Jag springer/joggar inte så snabbt.. Att springa i en timma bränner 500 kalorier om man väger 50kg och det äter jag ungefär eller mindre varje dag.. Dessutom frågade jag min secret crush lite vad han tyckte om några supermodeller på en reklam.. Och han sa att han föredrar en mullig söt tjej framför ett benrangel som ser ut ska kollapsa.. Det fick mig att känna mig lite bättre inombords.. Kanske jag har en chans ändå.. :P

2012-06-22 @ 22:24:15
Postat av: Mini

Jag räknar alltid, om jag inte gör det äter jag för lite... Jag gillar matte så det hjälper också ^^

2012-06-23 @ 11:35:05
Postat av: Elin

Du äter ju ingenting. Förstår du inte att du är sjuk? Din mamma vill ju bara hjälpa dig. Du kommer dö om du fortsätter såhär. Varför inte bara käka nyttigt och träna istället? Ta hjälp av en personlig tränare och dietist. Jag slår vad om att dina föräldrar hellre betalar dom pengarna än att se dig skada dig själv. Du får ingen snygg kropp av att svälta dig själv, endast av hälsosam träning och kost når du drömkroppen - och du behöver hjälp med att förstå vad det är som krävs för en sådan livsstil. SÖK HJÄLP NU INNAN DET ÄR FÖRSENT.

2012-06-30 @ 10:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0