dagens lunch

 



                                                                                                                                                             
 
Min syster befann sig i vardagsrummet, bredvid köket, samtidigt som jag gjorde i ordning lunch, så jag hade inte möjlighet att väga min mat, så har egentligen ingen aning om hur många kalorier det blev. Men mindre än 1 dl majs och sen lite skinka, och på det - örtaromat, så sjuuuukt god krydda! 
 
Planerar att koka en kopp te snart. Alla mina vänner sommarjobbar för tillfället, så jag känner mig rätt ensam.
 

Kommentarer
Postat av: K

Hej, ville bara säga att din blogg hjälper mig otroligt mycket mot att bli frisk. Det kan tyckas konstigt för många som bara ser det här som en trigger, men istället får det mig att minnas hur värdelöst livet är när man bantar. Det finns ingenting som är kul, det enda man lever för är de små lyckorusen som uppstår när man gått ned.

Livet är så mycket mer nu, jag vet att du kommer att vifta bort det här, du tror att du inte kommer bli lycklig förrän du är "smal". Men någon gång kommer du att komma till en gräns då du inte orkar mer. När du kommer dit vill jag att du ska veta att det finns en värld utanför viktnedgången. En värld där man kan vara lycklig och göra saker man tycker om.

Jag hoppas för din egen skull att du kommer dit så snabbt som möjligt. I vilket fall som helst, lycka till med livet, du verkar vara en helt fantastisk människa under alla de regler och krav du satt upp.
Kram.

2012-06-19 @ 19:14:43
Postat av: mybetterself

Gud vad gott med majs! <3

2012-06-19 @ 19:35:24
URL: http://mybetterself.blogg.se
Postat av: Fjäderlätt

Åh, det låter jättegott. Kanske ska testa det, men med kalkon istället.

2012-06-19 @ 22:18:27
URL: http://anta.blogg.se
Postat av: Linnea

Ser riktigt gott ut :) kram

2012-06-19 @ 23:33:38
URL: http://Ennystartl.blogg.se
Postat av: Allie

Åh aromat är jättegott! Men du bör faktiskt undvika det - det innehåller natriumglutamat som enligt vissa källor ökar risken för fettma (jag läser det som "ökar risken för viktuppgång"). Så ja, ett tips bara :)

Svar: Jo jag är medveten om det, men jag äter örtaromat, som är gjord på natuliga örter, det är mycket bättre, kan verkligen rekommendera det!
colluctaripuella.blogg.se

2012-06-20 @ 00:14:12
URL: http://qiwi.webblogg.se
Postat av: M

Hur tar man reda på hur många kalorier det är i ngt om man väger det? haha suger på sånt där :S

Svar: Mat har ett näringsvärde per 100 gram, om man då väger så kan man se hur många gram man äter, och därmed hur många kalorier det är i. :)
colluctaripuella.blogg.se

2012-06-20 @ 01:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0