vad har förändrats?

 
Tänkte bara svara till dessa kommentarer, och andra som liknar dem. 
 
Om ni tycker att det jag gör är dåligt, om ni inte vill läsa mer, då är det bra. Jag tycker att det är bra att ni slutar läsa min blogg, för om ni inte tycker om det, då ska ni inte läsa, inte påverkas. 
Men det är en sak jag inte förstår, som jag måste få fråga. 
 
På vilket sätt tycker ni att det har "spårat ur" och "gått för långt" ? Det jag gör nu, har jag hållt på med i över ett år. Vad är det som är värre nu? 
Och om ni syftar på att jag varken äter frukost eller lunch om dagarna - när jag har ätit det förut så har jag ju ätit så lite att det också är "dåligt" och "ohälsosamt". Jag förstår liksom inte att ni säger detta nu, när det pågått extremt länge. Och tror ni mig inte, kan ni ju kolla min gamla blogg. 
 
För frågar ni mig så har inget förändrats sen i januari, då körde jag på exakt likadant som nu. Jag har aldrig varit hälsosam, ingenting har förändrats.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Vad heter din gamla blogg? :) btw, jag älskar att läsa den här, låt dig inte påverkas av negativa kommentarer! kram :)

2012-08-23 @ 20:25:33
Postat av: E.s

Hej jag har lite frågor som jag skulle uppskata om du svarade på?

1.Är alpro soyas mandelmjölk nyttig innehåller 48 kalorer per 200ml.
2.Är russin nyttigt att ha i gröten ungefär en matsked eller ska man hälldre satsa på frysta hallon?
3.Är olivolja fett som sätter sig på kroppen,även om man äter väldigt lite,eller finns det något bättre att steka i?

Tack i förhand! :)

2012-08-23 @ 20:31:58
Postat av: Jonna

Jag tycker du ska ses det som positivt att någon reagerar på ditt beteende. Om du hade varit "frisk" skulle ta det som positivt att folk vill dig väl och inte vill att du ska bli sjuk (are) till skillnad från andra människor här som uppmuntrar dig till svält men du kan inte se det så. Det som är läskigt och oroväckande är att du aldrig blir nöjd, trots att du gått ner 10 kg, känner oro för att äta en bit broccoli, är trött, nedstämd, frusen mm, alla symtom på anorexia. Det tyder på att du trots din hälsa ändå inte slutar vilket är otäckt. Du kommer sedan vara livrädd för att börja äta litet mer tyvärr. Jag tycker du ska söka hjälp innan du blir så dålig att du hamnar på sjukhus men det kommer du säkert inte heller att lyssna på tyvärr. Är det verkligen så du vill leva ditt liv?

2012-08-23 @ 20:42:17
Postat av: mia

Det är ju klart att du får skriva vad du vill, det är ju din blogg. Tycker bara att du ska vara litet kritisk till vilka dina vänner är här på bloggen och hur folk uttrycker sig. Det är ungefär som att uppmuntra en rökare att fortsätta röka, något som i slutändan kan leda till döden. Umgås med dina verkliga vänner som äter istället.

2012-08-23 @ 21:37:24
Postat av: Kajsa

Sluta hänga upp dig på hur länge du gjort "din" grej. Fundera istället på varför dom säger så. Dom känner inte dig, alltså väljer du själv om du tar det personligt eller inte.
Om du nu själv vet att du inte lever hälsosamt, varför inte ändra på det? Du skriver att du står ivägen för dig själv - det gör du verkligen. Men åt fel håll. Du är påväg mot allt som är hemskt.
Jag hade min första träningslektion idag, på min nya kurs (hälsocoach), och vet du? Jag tänkte på dig då. Att du skulle svimmat någonstans längs med vägen vi sprang på, om du varit med. Och det gjorde ont.
"nothing tastes as good as skinny feels", jag förstår
Verkligen den. Men den känslan tycker jag handlar mer att lära känna sig själv. Veta var gränser går, kunna lita och falla tillbaka på sig själv. Utan någon som helst oro. Frågan är, när blir man nöjd? Enligt ditt tidigare inlägg verkar det som om du aldrig lär bli nöjd. Man blir blind, som du skrev.
Jag följer din blogg för jag vill hjälpa dig, i den mån jag kan. Jag hoppas att du någon dag kan ta åt dig av det jag skrivit. Och behöver du någon att prata med, som vägrar hetsa sig smal så att skelett sticker ut, så prata. Jag vill dig inget illa.

2012-08-23 @ 21:51:19
Postat av: m

Vi alla finns här för dig. Men de är du som bestämmer hur långt du ska gå. Jag tycker att du är fin och de har du alltid varit. Men de är bara du som kan bestämma, de är du som avgör över allt.
Jag tycker personligen inte alls att din blogg är kritisk eller vad dom nu säger.
För mig är du iaf en förebild. Tänk på de, tänk på att alla har olika åsikter. Men gräv inte ner dig i de, strunta i dom och gör som du vill.
Och som sagt så finns vi alla här för dig.

2012-08-23 @ 22:10:09
URL: http://thinnerme.blogg.se
Postat av: mia

De flesta som skriver uppmuntrande kommentarer gör nog det för att de vill att du ska fortsätta med bloggen och ge tips så de kan gå ner i vikt, de verkar strunta i hur du egentligen mår och kommenterar av själviska skäl eller för att rättfärdiga sitt eget osunda beteende. Vi andra vill något bättre för dig.

2012-08-23 @ 22:13:28
Postat av: Anonym

Jag håller med dej att det ä bra att dom lämnar din blogg så fler slippa falla ner i detta vi håller på med men ja läste kommentarerna och reagerade, folk som aldrig har haft en ätstörning vet inte hur det ä, vi ä 2 personer i en, ena delen vill bli frisk å äta "normalt" men den andra delen, ätstörningsdelen ä den delen som har över handen å det ä inget man bara kan ändra på, man kan inte "bara börja äta mer" det funkar inte så!!!
Vi ä fast i en sjukdom!!
Sorry men ja vart så irriterad, blir jämt irriterad på folk som säger att "det ä väl bara att äta lite mer" hade det vart så enkelt hade vi väl gjort det för länge sen!!
Jag gillar din blogg iaf å följer den jämt.

2012-08-23 @ 23:42:16
URL: http://pinkdragon.bloggo.nu/
Postat av: Mia

Till anonym: Vad vet du om vi har haft ätstörningar eller inte? Det vet du inte ett dugg om. Kanske just därför vi kan se att det går utför för den här tjejen. Sådana som ni fortsätter att puscha henne i fel riktning. Vi andra försöker få henne att få en tankeställare om vad hon egentligen gör. Kan inte förstå hur ni vill/ har samvete till att bidra till att någon blir sämre i sin ätstörning, sjukt är det. Att förändra ätandet är svårt själv men det finns hjälp att få.

2012-08-24 @ 08:05:53
Postat av: Sofie

Ibland förstår man bara inte hur folk tänker som skriver sådna kommentarer, det är väll kul att dom bryr sig men det är fett onödiga kommentarer. jag menar man märker ju om man tappar läsare eller inte, så dessa typ av kommentarer är bara onödiga att skriva, lika så min kommentar xD

Take care!<3

2012-08-24 @ 18:42:48
URL: http://fluffiia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0