Svar på några kommentarer

Förlåt för att jag är så enormt dålig på att svara på kommentarer, jag ska bli bättre! 

 
 
Tar dessa två kommentarer i ett svar, eftersom de är lite lika varandra.
För det första så kan jag säga att jag inte skriver ut allt jag äter i bloggen, men jag ljuger aldrig. Säger jag att jag inte har ätit något på hela dagen, då har jag inte det. Men ibland skriver jag inte ut vad jag ätit, och då kan ju inte ni veta, men jag ljuger inte. 
 
Sen till hur jag orkar. Jag ska vara ärlig och säga att jag inte vet hur. Ibland kan jag vara extremt trött och vill bara isolera mig, blir irriterad på allt och alla. 
I skolan håller jag den irritationen inom mig, kanske bara blir lite tyst. Hemma kan jag få utbrott och börja bråka. Jag är slö i huvudet många gånger, då tuggar jag tuggummi, dricker lightläsk, vatten eller te. Jag kan tyvärr inte ge några tips eller så, för helt ärligt vet jag inte själv hur jag orkar. Det är det som är läskigt, tänk om jag en dag inte orkar mer. 
 
 
Och här får jag svara med en motfråga. Har jag någonsin sagt eller antytt att jag är speciell? Jag anser inte ens mig själv som ätstörd, och speciell är jag verkligen inte (förutom en del sjuka tvångstankar haha). Förstår inte vart denna kommentar kommer ifrån, när har jag någonsin sagt att jag är speciell? 
Dåligt självförtroende kan jag dock hålla med om att jag har.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är speciell och fin! Glöm inte det, så lyssna inte på sådana skitord.

2012-08-29 @ 18:54:45
Postat av: Anonym

Hej! Vet inte vad jag ska göra, har tappat all motivation och äter som en häst. Har du några tips på hur jag kan komma ur den här svackan? Jättetacksam för svar, du har verkligen koll på sådant känner jag!:)

Kram och tack för en motiverande blogg!

2012-08-29 @ 19:02:13
URL: http://Livingproana.webblogg.se
Postat av: Beata

Fast du har ju en ätstörning. Det är inte normalt att inte äta så lite som du gör. 2000kcal är normalt. Du ligger lång under. Och det är inte bara dina yttre muskel du tvinar bort. Utan även dina inre, så som hjärtat.

2012-08-29 @ 20:10:03
Postat av: Kajsa

när kroppen inte har något fett att ta av, så är det musklerna som går åt istället. vitala organ slutar fungera, musklerna förtvinar. en dag sitter man där med en lever som inte fungerar.
och det är som du säger, en dag kanske du inte orkar mer. och då kollapsar du.
Glöm inte att du har mer än fett som väger. muskler, skelett, och sen resten, typ organ, tarmar osv. 25% av kroppens vikt består av detta "övriga". Det som till slut kommer ta stryk. det som jag själv aldrig tänker på att jag har.
du är speciell. vikthetsen är en ond cirkel, och det finns inget lyckligt slut.

2012-08-29 @ 20:46:11
Postat av: frida

Okej tack för svaret anyways! dricker också mycket lightläsk och te.. kan även rekommendera Aprikos lågkalori kräm, skitgod och ännu godare med lite mjölk på.. 25kcal/dl :)

2012-08-30 @ 08:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0