-




Prinsessan:
Skrev förut men vet inte om kommentaren skickades så skriver igen. Vill börja med att säga att din blogg är verkligen toppen och den både inspirerar och motiverar. Sen undrar jag om du har något bra tips till mig, det är nämligen så att helgen efter denna ska jag spendera en hel helg hos min pojkvän. Vet inte riktigt hur jag ska lyckas komma undan med maten utan att han ska bli misstänksam eller fråga massa. Usch, har redan lite smått panik över hur jag ska klara helgen. Så snälla har du något tips så dela gärna med dig.


- Oh tack finis!  Man ska inte trassla till det för mycket för sig själv. Det första du ska göra är att vara ärlig, säg att du vill dra ner på det onyttiga, att du inte vill äta godis, chips osv. Försök äta så lite som möjligt, men ändå inte så att din pojkvän blir misstänksam. Föreslå att ni ska promenera, så att du kan förbränna lite. Håll koll på kalorierna, det är okej sålänge du inte överstiger 1200 kalorier, så om du äter runt 300 kcal vid varje måltid, och inte äter utöver det så är det ju kirrat! Det är inte så svårt, bara du har kontroll. Jag är säker på att det kommer gå bra för dig, försök njuta av tiden med din boyfriend, istället för att vara orolig. Lycka till! 


Beata:
Hej! Tycker jätte mycket om din blogg. Men du tipsar dina läsare att äta typ 1200kcal men själv följer ju du det inte. Jag har själv haft ätstörningar och jag vet hur nöjd man blir när folk i sin närhet trycker i sig kalorier. :D Kan det vara något du också gör? Visst är det en mer hälsosam väg att gå ner i vikt (1200kcal)?


- Jag vet att du inte menade så med din kommentar, men jag tar lite illa upp faktiskt. Det är sant som du säger, att jag kan njuta av att se andra stoppa i sig kalorier, men jag skulle aldrig, och då menar jag aldrig, försöka "sabotera" för någon av mina läsare/ en annan bloggare. 

Nästan jämt får jag mejl/kommentarer från folk som skäller på mig, säger att jag är en hemsk människa som "uppmanar andra att gå ner i vikt". Jag uppmanar ingen att gå ner i vikt, men är det någon som ber mig om råd så är det klart att jag vill hjälpa. 
Och jag vet att det hälsosamma sättet att gå ner i vikt är att äta cirka 1200 kalorier per dag, och tro mig, jag önskar att jag kunde göra det, men jag kan liksom inte, på grund av ångest. Så jag uppmanar de som frågar mig, att äta uppåt 1000 kcal per dag, för jag vet att de kommer att gå ner i vikt. Och jag vet att jag antagligen också skulle göra det, men det är för sent för att tänka så nu. 
Så nej, jag skulle aldrig göra något sånt. 

Vet att du inte menade något illa med kommentaren, och jag menar inget illa med svaret. Ta hand om dig finis, kram. ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej det är så att jag har tappat motivationen och jag har gått upp all kilo som jag har gått ner.Jag mår dåligt hatar min kropp och det är sommar snart så jag undrar hur man blir motiverad igen?

2012-05-10 @ 21:40:41
Postat av: Lisa

Hej!

Måste bara säga att jag älskar din blogg först och främst.

Jag har en fråga; det är så att jag har fått celluliter (?!) på mina lår. Jag är underviktig enligt bmi och har varit det hela mitt liv. Ärer nästan aldrig något onyttigt och rör på mig genom promenader minst en timma per dag. Snälla hjälp mig hur jag kan få bort dom :(

Kram!

2012-05-10 @ 21:54:57
Postat av: Alice

Jag håller med om det där du säger om 1200 kcal/dag. Jag vet att det är det hälsosammaste sättet att gå ner i vikt. Men jag klarar inte av det! Jag mår skit av att äta så mycket!

2012-05-11 @ 07:21:57
URL: http://a-tale-of-truth.blogspot.com/
Postat av: Tiny

Sv: Tack finis<3 Det betyder massor att höra det ifrån dig, gosmosflicka. Usch, jag blir så nojig över att jag äter för mycket, men förhoppningsvis så går jag ju ner ändå. Om än lite långsammare. Aaah, nu måste jag springa till tåget. Kram på dig, chicasöt! <3

2012-05-11 @ 08:26:03
URL: http://tinydream.blogg.se/
Postat av: Prinsessan

Tack så mycket för ditt svar det fick det hela att kännas lite lättare :)

2012-05-11 @ 10:57:20
Postat av: Anna

Då måste jag fråga, alla kan väll inte gå ner i vikt på 1200kcal? Äter jag så "mycket" en dag så går jag garanterat upp. Eller?

Måste kroppen kanske vänja sig för att sedan börja gå ner igen?



Peace and love Anna

2012-05-11 @ 14:08:26
URL: http://annaochana.blogspot.com
Postat av: Jenn

Måste säga att även om du tar illa upp besvarar du kommentaren väldigt fint! Det är att vara en grymm bloggare, hehe.

Hur många kcal om dagen äter du? om du inte räknar med träningen som bränner en hel del

2012-05-11 @ 17:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0