svar på några frågor



Ida:
Vad är det för sylt du äter till din gröt? Gör du egen? :) isfall skulle du kunna lägga ut receptet? :)

Det är en hemmagjord sylt, men det är inte jag som gör den, det är min farmor, så något recept har jag inte tyvärr. Men om du är ute efter en sylt med mindre socker så finns det kalorisnålare varianter i matvarubutikerna!


Randy: Hej, jag har försökt att gå ner i vikt nu i 4 månader, har gått ner 9 kilo men nu kommer jag ingenstans,jag tränar 5 dagar i veckan och jag äter 200-600 kcal per dag. varför går jag inte ner i vikt?, snälla om du har en aning om varför snälla förklara! behöver verkligen hjälp


- Antagligen så behöver du äta mer! Nästan exakt den sitauationen är jag också i, och det är faktiskt så att när man gått ner i vikt så "stannar" kroppen tillslut, eftersom att det inte är meningen att man ska gå ner mer.
Försök att öka ditt kaloriintag, det kan verka jobbigt och i början kanske du till och med går upp lite i vikt. Men lägg dig på runt 1200 varje dag, och ibland kan du varva med fem eller sexhundra kalorier. Jag skulle tro att det lossnar då, lycka till! 


Lisa: Hej!
Måste bara säga att jag älskar din blogg först och främst.
Jag har en fråga; det är så att jag har fått celluliter (?!) på mina lår. Jag är underviktig enligt bmi och har varit det hela mitt liv. Ärer nästan aldrig något onyttigt och rör på mig genom promenader minst en timma per dag. Snälla hjälp mig hur jag kan få bort dom :(
Kram!


- Roligt att du gillar bloggen! Jag måste säga att celluiter är inte riktigt något man kan få bort, vad jag vet. Även om man inte är tjock eller har fett på kroppen så kan man ha gropar i fettväven under huden på ställen där man ha fettdepåer.
Vad jag vet går det inte att få bort riktigt, men träning kan hjälpa till att jämna ut groparna, samt massage. Man kan gå och få specialmassage, men det kostar en massa pengar. Men massera lite själv, smörj med någon lotion i cirklar på ställena där du har celluiter, försök att röra på dig, äta bra och dricka en massa vatten. Det kan "förminska" illusionen av celluiterna. Ta hand om dig och lycka till! Kram.


Anonym: Hej det är så att jag har tappat motivationen och jag har gått upp all kilo som jag har gått ner.Jag mår dåligt hatar min kropp och det är sommar snart så jag undrar hur man blir motiverad igen?

-
Oh, det där är en riktigt svår fråga. Försök först och främst att inte fokusera på din kropp, jag vet att det är svårt, men gå inte runt och hata dig själv, utan försök bortse från den kropp du har nu, och sikta istället mot den du vill ha.
Tänk efter hela tiden, vill du verkligen det här? Vill du vara nöjd med dig själv i sommar, eller längre fram? Är det värt att äta det där, eller skippa rundan i spåret? Kika på en massa thinspo bilder, tex. på tumbl. (du kan kolla min: www.uskinny.tumblr.com )
Motivation är tyvärr inte något man bara får, utan det kommer inifrån, från din viljestyrka. Och även om du gick upp de kilona igen, så gick du ju ner innan det. Du kan göra det igen! Jag tror på dig vännen, fokusera och du kommer att nå dina mål! Lycka till.


Kommentarer
Postat av: Randy

tack för svaret, du har nog rätt. en till fråga bara, vad tycker du är den bästa träningen?

2012-05-13 @ 20:13:50
Postat av: fettot

gud vad jag älskar din blogg, så jäkla fin och bra tips!

2012-05-15 @ 06:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0