Fredag fjärde maj




Jag har läst alla nya inlägg på bloglovin, varit ute i spåret, tränat styrka och duschat - allt innan klockan 8. Woho, snacka om produktiv morgon! 

När jag vaknade imorse så tänkte jag först skippa min morgontur till spåret, jag tänkte att jag kunde göra som igår, och ta det på eftermiddagen. Men jag hade planerat att springa två gånger idag, och då blir ju rundan i eftermiddag extra lång, och det kommer inte jag orka. Och jag måste orka, för jag planerar att äta ett äpple senare idag, innan ett prov som ligger på sista lektionen. 
Så jag tvingade mig själv upp ur sängen och i träningskläderna. Körde samma runda som jag gjort hela veckan, och brände 100 kalorier. Jag tycker det är perfekt, för det tar allt som allt bara 15 minuter. Sen har jag lyft hantlar och gjort lite andra styrkeövningar. 

Jag försöker få igång min kondition och ska försöka fortsätta springa varje dag, även om det bara är små korta intervaller. För jag älskar känslan efter att jag sprungit, (därför bilden ovan passar så bra in på mig, haha!) och det känns i hela kroppen att jag jobbat hårt den här veckan, har massa träningsvärk. Ska träna i eftermiddag också, tänkte köra samma runda i spåret igen, och sen lite hopprep osv.
Men jag är glad att jag tvingade mig själv att träna nu på morgonen, har en hel timme på mig nu att göra mig i ordning innan jag ska cykla till skolan. Frukost blir det ingen, eftersom att jag ska äta ett äpple senare. 

Önskar er alla en fin dag, så hörs vi senare!

Kommentarer
Postat av: Frida

Var också ute och sprang nu på morgonen:) Tycker det är så skönt när man kommer in och har hela dagen framför sig.

Lycka till på provet!:)

2012-05-04 @ 07:55:53
URL: http://loovethin.blogg.se/
Postat av: Elin

Gud vad duktig du är! Hoppas jag kan göra som du om ett tag, ligger nu hemma och är sjuk, längtar tills jag blir frisk och kan börja träna igen!!

2012-05-04 @ 08:10:50
Postat av: Alice

Springa brukar jag inte orka på morgonen men man vaknar ordentligt av en rask promenad:)

2012-05-04 @ 11:43:05
URL: http://a-tale-of-truth.blogspot.com/
Postat av: Tiny

Söt!<3 Ditt mail var inte alls avskräckande, det var bra. Svarar på det ikväll, hade jag tänkt :)



Du är fantastiskt duktig och stark, en riktig inspirationskälla!<3 Kram!

2012-05-04 @ 14:00:52
URL: http://tinydream.blogg.se/
Postat av: vinge

så bra så bra! hoppas att du får en lika bra helg, det är du värd!

2012-05-04 @ 14:07:11
URL: http://skaparvingar.blogg.se/
Postat av: Linn

vad duktig du är som springer på morgonen!:)

2012-05-04 @ 23:01:03
URL: http://awayfromthefat.webblogg.se/
Postat av: RäknarKalorier

Hej, jag har börjat med the 100 workout, och jag undrar hur många kalorier man bränner på den.. vet du det?

The 100 workout

100 jumping jacks

90 crunches

80 squats

70 leg lifts

60 jumping jacks

50 crunches

40 squats

30 leg lifts

20 jumping jacks

Run for 10 minutes

2012-05-05 @ 19:03:58
Postat av: Kim

Förlåt för lite konstig fråga kanske: ^^



Men hur räknar du ut hur mycket kcal du bränner när du springer? Jag vet inte hur jag ska göra nämligen för det är ju väldigt olika beroende på vilken hastighet man har, hur mycket man väger och hur lång man är. Är det inte så? :O



Jättetacksam för svar!

Fin blogg förresten, följer alltid den. ^^ <3

2012-05-07 @ 00:10:41
URL: http://measurement.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0