2 frågor



Räknakalorier:
Hej, jag har börjat med the 100 workout, och jag undrar hur många kalorier man bränner på den.. vet du det?

The 100 workout
100 jumping jacks
90 crunches
80 squats
70 leg lifts
60 jumping jacks
50 crunches
40 squats
30 leg lifts
20 jumping jacks

Run for 10 minutes

- Det är svårt att räkna kalorier på styrkeövningar, och jag brukar aldrig göra det eftersom att det inte är säkert hur mycket man bränner. Men att springa i 10 minuter (om du springer cirka 6 km/ h) så bränner du run 100 kcal. 

S: Jag vill gå ner i vikt!!!! Är väldigt muskulös & vill tappa främst ben- & nackmuskler. Hur ska jag göra? Vill ju samtidigt bränna fett! Ska jag skita i att träna & äta 300kcal/dag eller träna & äta 800-1000kcal/dag? Går jag ner av att äta 1000kcal/dag? Ska jag äta regelbundet eller endast en gång om dagen? Vad anser du om detta upplägg? Frukost- smoothie (200kcal) Lunch- sallad med tex tonfisk (200kcal) Mellis- banan (100kcal) middag- omelett (200kcal) kvällis- knäckebröd & te (100kcal). Eller är detta upplägg bättre? Frukost- yoghurt (100kcal) Lunch- sallad (100kcal) Middag- buljong (20kcal) Övrigt- calippo glass & läkerol (100kcal).

- Du kan ju inte punktförbränna, men om du vill bli av med muskler så får du satsa på att få motion genom typ promenader istället för styrketräning. Så satsa på att jogga i långsamt tempo och powerwalka. 
Jag rekommenderar dig att äta runt 1000-1200 kalorier per dag, och försöka träna så mycket som möjligt. Så det första upplägget låter bäst. Tänk också på att få bra med sömn och drick mycket vatten. Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Alice

Bra tips, jag önskar att någon sagt åt mig att äta 1200 kcal/dag för typ 3 år sedan så hade min ämnesomsättning inte varit babian bajs just nu:P

2012-05-07 @ 16:51:27
URL: http://a-tale-of-truth.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hur många kalorier bränner man när man gör tio upphopp? Tacksam för svar! :)



2012-05-07 @ 18:50:11
Postat av: Beata

Hej! Tycker jätte mycket om din blogg. Men du tipsar dina läsare att äta typ 1200kcal men själv följer ju du det inte. Jag har själv haft ätstörningar och jag vet hur nöjd man blir när folk i sin närhet trycker i sig kalorier. :D Kan det vara något du också gör? Visst är det en mer hälsosam väg att gå ner i vikt (1200kcal)

2012-05-07 @ 22:02:38
Postat av: Sanna

Man bör inte gå under 1300 kcal per dag för då ställer kroppen in sig på svält. Det gör att minsta lilla du äter suger den åt sig och lagrar som fett och så fort du äter något mer än vanligt drar kroppen åt sig allt. Därför skulle jag tipsa om att äta minst 1300 kcal och ge viktminskningen lite mer tid, det är hållbart i längden. (jag har själv haft ätstörning och det är inte kul att se alla kilon man går upp när man tillslut börjar äta lite mer bara för att ämnesomsättningen varit knasig)



Att beräkna kalorier under träning går inte att generalisera, det beror både på intensitet, tid, puls och din vikt! Så springer du i en halvtimme i 10 km/h bränner du mer kalorier när du väger 70 kilo än 60.

2012-05-08 @ 09:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0