-



Sara:
hej fina du!

har precis hittat till din grymma blogg! tänkte att du kunde svara på en fråga. jag är 167 och väger 51 kilo. jag har sedan en vecka tillbaka verkeligen tagit tag i att nu måste jag fan gå ner i vikt! har skitstora lår och rupa..och mage. det gick bra i början jag åt ca 100- 500 kcal varje dag och det funkar för mig, plus att jag promenerade varje dag och nu har jag åkt på en jättejobbig förkylning, det gör att jag inte har nån diciplin alls, jag bara äter och äter. har ätit 2 scones,en näve chips en potion mat (ris), det började bra på morgonen för då åt jag bara sallad och gurka men sen blev det bara värre och värre, jag hetsäter för det känns som att jag ändå inte kan göra nått då det är dåligt att träna med infektion i kroppen (förkylning) vad ska jag göra?! jag får panik, för jag vet inte ens hur många kcal jag har fått i migidag, känne rmig rastlös och jag känner ångesten krypa fram =( vad ska jag göra? väldigt tacksam för svar för du verkar verkeligen ha koll!
hejdå!

- Du får ta det lugnt. Vila upp dig och försök bli frisk, drick mycket te och försök undvika de där hetsarna så gott som det går. När du väl blir frisk får du sätta igång och träna och äta rätt igen.
Kroppen behöver mat och näring för att bli frisk och återhämta sig, så försök äta runt 1200 kalorier per dag. Och räkna allt du äter, fuska inte.Försök få i dig vitaminer genom frukt och bär. Sen kan du ta lugna små promenader. Drick mycket vatten, och te! När du känner att du är sugen på att trycka i dig en massa, koka då en kopp te, och tänk efter. När du väl är frisk så kommer du att ha extra vikt att bli av med igen, du har tagit ett steg tillbaka istället för ett steg i rätt riktning. 

Sen behöver inte du gå ner i vikt, eftersom att du är underviktig. Ät hälsosamt och träna istället för att försöka gå ner i vikt. 
Krya på dig, och lycka till! 



Kommentarer
Postat av: Ellen

Sv: Tack, känns skönt att någon tror på en!

2012-05-04 @ 16:04:06
URL: http://blifintsmal.blogspot.com
Postat av: Anonym

So, just to be straight forward: Du är inte underviktig? Eller går ner i vikt, så du kommer ner på en undervikt?

2012-05-04 @ 16:50:29
Postat av: Elin

Bra tips tack så mycket. Även jag kan inte träna vilket suger! Förkyld som bara den och hostig. Men vad gör du för att hålla motivationen uppe?

Kram

2012-05-04 @ 17:15:15
Postat av: sara

tack så mycket för svaret, jag är inte förkyld längre så jag har börjat träna igen, kan inte du ge tips på saker man kan äta som innehåller 0 kcal?

cola light

sallad

gurka

om jag inte har fel så är det dem enda,eller? tips tack!

2012-05-05 @ 12:54:34
Postat av: sara

till :to just be straight forward-tjejen :

jag förstår om man anser att jag inte behöver gå ner i vikt när man läser min längd och vikt, jag tycker själv inte att det är så särklit mycket för då hade jag inte ens skrivit ut det, MEN vad spelar vikt för någon roll när man inte SER smal ut, jag går ner ca 1 kg i veckan vilket inte är ohälsosamt. du hade själv tyckt det om du hade sett mina lår och rumpa. så kom ihåg det som står på vågen kan vara mat i magen, vatten, muskler eller vad som helst, det gäller att SE smal ut.

mvh!

2012-05-05 @ 13:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0