träningsplaner

Nu när jag har lov och inte har överdrivet mycket att göra om dagarna, så vill jag fokusera på träningen. Och jag har gjort upp en liten plan på hur jag ska träna, det är väldigt enkelt faktiskt. 

Varannan dag så kör jag stenhårt på att förbränna, en morgonpromenad med intervaller, sen en lång powerwalk, senare ett pass med cykling, senare hopprep och om jag känner för det - ännu en powerwalk. 

Och varannandag ska jag fokusera mer på styrka och uthållighet, (som idag). Då ska jag köra en längre runda på morgonen med längre intervaller av jogging. Sen ska jag träna styrka och lite cardio. 

As simple as that!
Sen är det klart att rutinerna kan komma att kastas om, jag kanske inte kan träna på morgonen, eller inte hinner cykla för att jag ska iväg någonstans. Och om jag till exempel är ute vid sommarhuset så kan jag ju simma och så också. Träning utöver detta är ju bara bra, men ska försöka med detta som riktlinjer så gott jag kan. Tänkte skriva om planeringen med maten också, men det tar jag i ett separat inlägg.

Kommentarer
Postat av: tiina

Hejsan, tänkte fråga dig lite om träningstips, eftersom det verkar som du har bra koll på sånt!:)



Jag skulle gärna vilja få mina armar fastare & få mer muskler. Vet du några bra armövningar, förutom armhävningar?



Sen är det så att jag skulle vilja få mina lår & vader tightare, har du några bra tips på träningsmetoder?



Tack på förhand & tack för en peppande blogg.♥



2012-06-12 @ 19:35:42
Postat av: Kolibrin

Jag har läst på din blogg att du slutade gå ner i vikt ett tag fastän du åt lite osv.. Men hur gjorde du då för att börja gå ner i vikt igen?

Kram

2012-06-13 @ 09:06:47
URL: http://flygandekolibrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0