Söndag tolfte augusti

 
Skulle äta gröt till frukost idag, det är lättaste sättet att komma undan med en kalorisnål frukost framför näsan på päronen. De fattar inte hur lite gryn jag tar, och de tror på mig när jag är "jättemätt" efter frukosten. 
Men idag kunde jag inte hitta mina vanliga glutenfria havregryn, har glömt dem ute i sommarstugan. Så jag fick ta rågflingor istället, åt ju det jämt förut, och de är bra för magen och kalorisnålare än vanliga gryn. Så jag gjorde glatt i ordning en skål. 
Fy fan vad äckligt det var, haha! Jag minns att jag inte tyckte det var sådär jättegott, men jag kunde äta det i allafall. Det här var bara vidrigt, tror jag har blivit för van vid mina glutenfria havregryn som är sjukt goda + bra konsistens. Men tror att jag ska försöka äta rågflingor igen, just för att man kan äta nästan en halv dl mer gryn, men ändå vara uppe i samma kaloriantal som "vanlig" gröt. 
 
I alla fall så försökte jag komma undan, och slängde all gröt. Men mamma kom på mig och blev sur, så jag tvingades äta en macka. Blev rågform, så helt okej ändå. 
Har märkt att min mamma är på sin vakt igen, det har varit lugnt ett tag (antagligen för att jag ätit som en gris). Jag är verkligen redo att sätta igång med viktnedgången igen, men jag orkar verkligen inte med allt det här med att smyga runt, ljuga och bråka. Usch. 
 
Ska svara på era mejl idag, förlåt att jag är så seg. Men ni vet att ni kan nå mig på [email protected]

Kommentarer
Postat av: drinkup

Var köper du dina glutenfria havregryn? :)

2012-08-12 @ 10:18:39
URL: http://drinkupbaby.blogg.se
Postat av: Stjärna

Ja det där med att fiffla med maten och lura föräldrar är inte alls kul!

2012-08-12 @ 11:13:25
URL: http://stjarnmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0