Middag

 
Fick i uppdrag av mamma att laga middag idag, och då blev det såklart spenatsoppa - i princip det enda jag kan laga, haha. Jag skulle mycket väl kunna laga en massa mat, men jag är väldigt lat av mig, och eftersom att jag inte använder recept till min soppa så är det lättare. 
 
I allafall så älskar jag spenatsoppa, och har inget emot att laga det. Dessutom är det kalorisnålt, vilket är ett stort plus! 
Jag plockade ut en speciell portion till mig, som bara är uppvärmd spenat och kryddor, på det sättet kom jag undan att äta cremé fraiche, som jag blandade i till de andra. Försökte också undivka äggulan i mitt ägg. 
 
Vet inte riktigt vad jag ligger på i kaloriväg nu, men tror inte jag behöver oroa mig, eftersom att jag brände ytterligare 200 kalorier förut när jag tränade. 
Min nystart i skolan och i mat och träningsväg kunde nog inte ha gått bättre! Jag är nöjd. :-)
 
Och som svar till E.s som frågade om rågflingor. Det går lika bra som med vanliga havregryn! 
 
 

Kommentarer
Postat av: H

Hej! Har läst din blogg och även din gamla blogg, din blogg är jätteinspirerande men problemet för mig är att jag försöker att äta så lite som möjligt men det slutar alltid med att jag äter som en häst på kvällen:(( hur kommer man igång och in i rutinerna att äta lite, har du några tips?? Har sån ångest över att jag aldrig lyckas:( Kram// H

2012-08-21 @ 17:54:30
URL: http://livingproana.webblogg.se
Postat av: Ellen

Vad glad jag är för att det går bra för dig! Så skönt att du är tillbaka och bloggar regelbundet nu, din blogg är alltid så rolig att läsa! :D

2012-08-21 @ 18:30:27
URL: http://hogtiskyn.blogg.se
Postat av: Josefine

Vad skönt att gått bra för dig idag. Det förtjänar du! :)

2012-08-21 @ 18:44:46
URL: http://josefineshemlighet.blogg.se
Postat av: H

Kan inte du skriva receptet? Det ser gott ut!

2012-08-21 @ 22:18:47
URL: http://sizezero.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0