Fredag tjugonionde juni

Godmorgon! 

Jag är inne på min andra kopp te, det blir nog dagens frukost. 
Jag kunde inte sova igår, så tillslut låg jag uppe och läste till typ 2. Min mage har krånglat lite, kan tänka mig att det är för att jag ätit så oregelbundet. Det är regeln nummer 1 med magkatarr: ät regelbundet. Det är något jag behöver lära mig även utöver magkatarren, eftersom att det också är regeln nummer 1 när man vill gå ner i vikt. Men jag har svårt för det. Uppenbarligen. 

Typ nästa vecka så ska jag sluta följa min kostplan som jag fick av läkaren, men jag tror att jag ska fortsätta med den till viss del, undvika mjölkprotein och istället äta soyaprodukter, och sen inte äta gluten. Soyaprodukter är inte kalorisnålare, men jag tycker att jag blir så uppblåst av mjölkprotein, så jag väljer hellre soyaprodukter då. Och sen så ska jag fortsätta att skippa fet och stekt mat. Det är ju bara att säga till mamma och pappa att jag mår dåligt av att äta det. 

Idag ska jag inte göra någonting, läsa, kolla serier, dricka fun light. Antingen så tar jag en cykeltur sen, men jag cyklade så mycket igår, så blir kanske en promenad till närmaste ICA istället, tänkte köpa lite sötningsmedel. 


Kommentarer
Postat av: LW

Usch, fun light och sötningsmedel :/ Jag brukade missbruka det grymt, men fattade att sluta då jag bara började hetsa av det, plus att min mage inte tål konstgjorda sötningsmedel alls, och att man lätt får finnar av det. Klarar din mage verkligen av sötningsmedel? Jag har IBS, och även om magen inte tycker om socker ens i små mängder så är sötningsmedel verkligen döden... dessutom har jag läst att de som använder sötningsmedel oftare har enklare att gå upp i vikt än de som använder naturliga sockerarter, som honung. Jag har helt vant mig av vid att söta t.ex. te.

2012-06-29 @ 14:23:27
URL: http://sugar.papper.fi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0