Tisdag tredje Juli


Godmorgon! 

Det var länge sen jag åt gröt till frukost, jag borde göra det oftar, det är nyttigt, gott, och mättar bra! 
0.5 dl glutenfria havregryn, psyllimfrön, linfrön och 1 matsked lingonsylt. Det blir cirka 90 kalorier, vilket ironiskt nog är lika mycket som en sån där liten soyayoghurt jag börjat äta på morgonen. Snacka om att gröt mättar mycket bättre. 

Nu har jag ingen tid att förlora. När mina bästa vänner slutat jobbet efter tre så ska jag möta dem på stan för fika (alltså en kopp te). Innan dess ska jag hinna ta en cykeltur, äta någon slags lunch, och ta en promenad till närmaste ICA. Har runt 4 timmar på mig, så egentligen borde jag inte känna mig stressad, men jag är alltid stressad. 
Känner rätt mycket press också, eftersom vi har så sjukt mycket "hetsmat" hemma. Choklad, olika kakor, bullar, en massa mackor osv. Och just idag litar inte jag på mig själv. Bäst att ta sig ur huset - upp på cykeln! 

Kommentarer
Postat av: Kat

Har du provat äta några dagar allt hets mat du vill fast ge dig själv tillåtelse o inte tänka att det är förbjudet? Man går inte upp i fettvikt så mycket o man blir väl av med suget o kan banta hårdare sen med bättre resultat.. Tricket är att bara äta två dagar o inte en vecka.. Kanske nåt att prova? Din kropp lär ju gå med stora underskott så du borde snarare gå ner i vikt av att äta svinmycket nån dag..

Svar: menar inget illa, men det där låter bara konstigt för mig, haha.
colluctaripuella.blogg.se

2012-07-03 @ 10:58:22
Postat av: Bella

Haha, igår var mina familjemedlemmar inte så glada på mig.
Jag kände som du, frestad av allt som fanns i skafferiet så jag tog en påse och slängde allt..

Det enda jag inte fattar utav detta är att de blev riktigt sura, vafan ta ett äpple och sluta lipa liksom haha.

Haha, ;)

Svar: haha, starkt gjort av dig! Jag har en känsla av att min familj också skulle bli sura, haha.
colluctaripuella.blogg.se

2012-07-03 @ 11:31:33
Postat av: es

Hej jag undrar om man råkar tugga sönder psyllimfrönen får man några kalorier i sig då? eller måste man svälja dom hela för att inte få några kalorier i sig?? Tacksam för svar :)

Svar: Psylliumfrön är i princip kalorifria, men jag brukar inte tugga mina, utan jag äter dem för att få en mättnadskänsla, och för att få igång magen. Psylliumfrön är ju väldigt små så jag har aldrig tänkt på att tugga dem. Men tex. linfrön tuggar jag aldrig, det känns som onödiga kalorier. :)
colluctaripuella.blogg.se

2012-07-03 @ 18:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0