Svar på några frågor!

Hej jag har lite frågor som jag verkligen skulle uppskata om du kunnde svara på? 

1.Innehåller kanel kalorier? 
2.Höjer man förbränning om man mortionerar innan frukost? 

3.Är det bättre att äta en stor kalorik frukost och sen satsa på mindre under dagen eller tvärtom? 

Kram! :)
 

- Kanel innehåller kalorier, men oftast äter man kanel i så liten mängd att man knappt får i sig någon energi alls, så jag tycker det är onödigt att räkna kalorierna i kanel. 
Jag är ingen expert, och det är olika för alla, men att motionera innan frukost är väldigt bra, just för förbränningen som du säger. Då kommer kroppen liksom igång. 
 
Det är väldigt sant att man ska äta en stor frukost och sen mindre under dagen. Egentligen ska man liksom "trappa ner" ju längre dagen går. Alltså först en stooor frukost, sen en rätt liten lunch, och sen väldigt lite middag. Det är det absolut bästa att göra! 
 
Om ni har fler frågor är det bara att fråga på! 
 

Kommentarer
Postat av: M

vad heter du på fitocracy? :)

2012-07-27 @ 21:56:00
Postat av: Nadja

Ville bara säga att jag har blivit mycket inspirerad av din blogg. Och har dessutom gått ner 4 kilo på två veckor.
Yay me :D

Svar: hell yeah, yay you!! vad duktig du är, roligt att höra att jag kan inspirera! xx
colluctaripuella.blogg.se

2012-07-27 @ 23:33:27
Postat av: Emma

Till frukos ska du äta som en kung, lunch ska du dela med en vän och middagen ska du ge bort till en fattig:-)

2012-07-28 @ 22:25:10
Postat av: anonym

Löngtar efter att bli smal... Snälla säg dina bästa tips har bara lyckats gå ner ett kilo, så väger 40 nu men vill gå ner mer.. dina bästa tips? ://

2012-07-30 @ 03:04:45
Postat av: sofia

ömm jag viste inte riktigt hur man skriver en ny fråga så hoppas det går bra med att bara komentera i det här inläget :D (ja och sorry min svenska är lite dåligt så jag stavar säkert lite konstigt hehe) ja men nu till saken så jag har värkligen ångest jag har gåt up i vikt nu på sommaren typ 5kg !!! och jag vill gå ner 12kg och jag är helt ute på vad jag måste göra hur mycke måste jag äta och så vidare !!! så snälla hjälp mig ifall du skullevilja tipsa mig om mat och träning och sånt så skulle jag vara jätte glad !!! a juste och har börjat äta 0-500 kcal per dag så är det nån bra ide ? jag har nämligen lite brotåm med att få av allt det här skit från kroppen !!!! PS:ÄLSKAR din blogg <3

Svar: Det bästa är om du äter uppåt 1000 kalorier varje dag, och tränar minst 1 timme. Då kommer du gå ner i vikt snabbt, men stadigt, och du kommer kunna bibehålla den lägre vikten som du når. Mitt bästa tips är alltså att äta uppåt 1000 kalorier per dag, och ta ungefär 1 timmes powerwalk, kanske varvat med lite jogging. Kilona kommer rasa! Kul att du gillar bloggen, lycka till med allt. Kram!
colluctaripuella.blogg.se

2012-08-03 @ 23:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0