Lördag tjugoförsta Juli

 
Jag vaknade klockan 04.50 idag, och kunde inte somna om. 
Tog vara på tiden genom att fixa igenom min dator och telefon, ordna med mappar, rensa och så vidare, som den perfektionist jag är så vill jag ha det gjort, men det tar tid (ungefär 3 timmar för att vara exakt.) 

Idag kommer jag vara på språng hela dagen, hos vänner osv. Men nu när blogg.se appen fungerar igen så kanske det blir ett litet mobilinlägg. 
Från och med nu har båda mina föräldrar semester i 3 veckor framåt, vilket betyder att jag kommer att äta mer. Jag ska försöka hålla det kontrollerat och jag tror att det kan vara bra för mig, äta mer regelbundet och få i mig mat, ska hålla det mellan 500 och 1000 kalorier varje dag. 
Ska dra ner lite på träningen också, ska fortfarande bränna så mycket kalorier som jag bara kan, men mer genom promenader än tex. cykling. Är rädd att jag kommer bygga muskler under tiden om jag samtidigt äter lite mer. 

Jag har också halvt bestämt mig för att skippa vågen i några veckor. Jag vet att jag har klarat det innan, och vill tillbaka till det. 
Just nu är vågen min bästa vän och värsta fiende, och alldeles för stor del av mitt humör beror på vad den visar. Jag vill kunna leva, ta mig igenom vardagen, göra mitt bästa, utan att det jag gör hela tiden defineras som bra eller dåligt av vågen. 
 
Jag har insett det lite nu. Jag lever inte riktigt. 
 
Ta hand om er, hoppas ni får en bra dag, tokfina människor. 
 

Kommentarer
Postat av: WB

Heter du Sara?

2012-07-21 @ 09:31:57
Postat av: Anonym

åh, du har kommit fram till något bra nu. kämpa på du äger.
tänker på dig

2012-07-21 @ 09:58:03
Postat av: alexandra

du behöver inte vara rädd för att bygga muskler om du äter så lite. en kropp behöver egentligen ca 1300kcal bara för att ens hållas igång så det går inte att bygga muskler om du inte äter mycket mer än det för då fokuserar kroppen på att bada liksom va igång och den kommer inte att prioritera muskelbyggning. så fortsätt träna för det kommer garanterat inte byggas muskler med ett så lågt kaloriintag :)

2012-07-21 @ 12:41:25
Postat av: Alice

Det är jätte bra ju, Livet är till för att levas:)

2012-07-21 @ 16:32:59
URL: http://minepitaf.blogspot.se/
Postat av: Sofia

Bra att du insett det! :) blir glad för det, du är värd att leva ett bra liv, inte ett liv som inte är något <3 kämpa på fina du!

2012-07-21 @ 19:47:50
URL: http://justtobethin.wordpress.com
Postat av: Kornelia

Du har rätt att må bra och njuta av ditt liv, och det innebär att man inte är hungrig och har ångest jämnt, 2000 kalorier är vad man bör få i sig för att må bra (om man inte är väldigt överviktig, då kan man äta lite mindre, typ 1200). Bra att du tänker lite på din hälsa nu i alla fall! Skit i vågen och kaloriräknandet nu och må bra istället tjejen, du är redan jättesmal!!
Kram

2012-07-22 @ 13:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0