CELSIUS

 
Många av er har säkert redan hört om, eller provat på Celsius energidryck. 
Jag har inte gjort det faktiskt, jag dricker typ aldrig energidricka, utan har hållt mig till lightläsk. Men jag är lite sugen på att testa de här celsius, eftersom att de verkar väldigt goda! 

För er som inte hört om dessa energidrycker, så är det en dryck som -suprise, suprise! - ger energi. Men det ska vara energi som varar ett tag, och inte försvinner direkt. 
Men framförallt så hävdar skaparna (forskare och näringsexperter) att drycken ökar din förbränning en aning. Såhär skriver de på sin hemsida: 

"Celsius® har utvecklat en hälsosam och uppfriskande dryck som förbränner kalorier utan att ge avkall på smaken. Celsius® är utvecklad för att vara en riktig bra funktionell dryck för människor som gillar smaken hos läsk, effekten av energidryck eller kaffe men som inte vill ha de där extra kalorierna eller kemikalierna som finns i dessa drycker. Som ett komplement till en hälsosammare diet och en del av ett hälso- och träningsprogram, rekommenderar vi Celsius® istället för andra drycker; t ex energidrycker, läsk, kaffe som är fulla av kalorier, socker, kolhydrater, konstgjorda ingredienser, kemiska konserveringsmedel och natrium. Celsius är utvecklat som ett hälsosammare alternativ, utan vare sig de extra kalorierna, kemikalierna eller sockret. "
 

Så som jag förstår det, så ska du, endast genom att dricka detta, förbränna 100 kalorier. Jag tycker det låter lite läskigt faktiskt, hehe. Men en burk ger cirka 10 kcal, så för att vara exakt blir det 90 kalorier du förbränner.
Hur som helst så tror jag verkligen inte att man kan hälla i sig endast dessa drycker och förvänta sig att gå ner, vad jag egentligen är ute efter är bara god dricka som ger energi och som inte innehåller en massa kalorier, och om det nu skulle förbränna lite extra så är ju det bara ett plus. Så jag tror jag ska försöka köpa mig ett par stycken någon dag. Så nu till min fråga: 

Har någon av er testat detta? Vad tycker ni om det, smak/får man mycket energi? Och framförallt, vart köpte ni era? 

Kommentarer
Postat av: Clavicula

Jag brukar bli så skakig när jag druckit sådana drycker. De innehåller ju ganska mycket koffein, men det i kombination med massa sötningsmedel gör att jag lätt får blodsockerfall och blir illamående. Det kanske är gott ibland, men är det värt det undrar man. Man blir nog lätt beroende plus att de är jättedyra.

2012-07-22 @ 21:38:25
URL: http://clavicula.blogg.se
Postat av: natalia

testade citron/lime, och den var inte alls god :( Fick inte särskilt mycket mer energi än i vanliga fall typ?

[glad att du gillade mailet förresten. <3]

2012-07-23 @ 02:57:14
URL: http://www.sparklebabyy.se
Postat av: Anonym

En burk (335ml) innehåller 4kcal

2012-07-23 @ 09:57:45
Postat av: Scorpan

Den ä super söt, alldeless för söt för min smak å jag tyckte inte man vart nå piggare alls, men tycker helt klart du ska testa :)

2012-07-23 @ 11:26:12
Postat av: N

Också alltid undrat exakt de du undrar !! you go girl!

2012-07-23 @ 12:54:02
URL: http://fightfatzo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tycker personligen dem smakar skit haha :)

2012-07-23 @ 18:16:28
URL: http://daysofmine.blogg.se
Postat av: Caroline

Berätta vad du tyckte sen!

2012-07-23 @ 19:47:44
URL: http://Carro6.blogspot.com
Postat av: huh

orange smakar typ exakt som fanta. Men det kan ge en brännande/stickande känsla i tungan och magen som att det domnar bort lite. haha. låter konstigt. Men vissa smaker smakar skit.. lite synd. (: jag skulle dricka det varje dag om jag kunde. fast att orka hela behöver man inte äta så mkt.

2012-07-24 @ 03:57:04
URL: http://bonesss.blogg.se
Postat av: argsintamy

jag tror inte att jag går ned av dessa superduper ingredienser. snarare så går jag ned av att jag orkar ta ut mig mer under träningen på grund av energin av koffeinet osv.
jag har hittat på ica bland annat. smaken bryr jag mig inte så mycket om.

2012-07-30 @ 11:33:24
URL: http://argsintamy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0