liten sammanfattning av dagen

Min dag har varit bra, antar jag. På något sätt har jag lite svårt att avgöra vad som är bra och dåligt längre. 
Var i allafall nöjd och glad större delen av dagen, eftersom att min morgon var bra. Och så kom jag undan lunchen helt, och drack istället sprite zero. 
Och så efter skolan simmade jag i 20 minuter, och träffade sen några vänner - och därmed kom jag även undan middagen. 
 
Så idag har jag alltså ätit strax under 100 kalorier till frukost, sen har jag cyklat min morgonrunda, samt till och från skolan, simmat 20 minuter och sen promenerat lite. Antaligen ligger jag på typ minus 400 kalorier just nu. Har druckit en stor kopp grönt te, men funderar på att ta en frukt. Det tar emot faktiskt. Inte för att jag tror att jag kommer bli tjock/gå upp i vikt av en frukt, men det känns onödigt, eftersom att jag egentligen inte är sugen. 
 
 
Just nu har jag det lite svårt med tålamodet. Jag har verkligen gått upp under sommaren och det ger mig panik att det går så långsamt neråt (har inte vägt mig än dock, så jag vet inte hur långsamt det går, men låååångsamt i allafall). Det stör mig något otroligt att jag kunde ha varit så mycket smalare just nu. 
Imorse började jag klä på mig, sen såg jag på mig själv i spegeln en lång stund, innan jag bytte om till mina gamla vanliga jeans och en tjocktröja. Kunde inte ha något annat, för att jag såg så tjock ut. Jag hatar det, för jag vill inte "förstöra" min stil på grund av att jag känner mig tjock. Jag har alltid kunnat köra på min egen stil, och jag älskar mode och kläder, trots att jag inte gillade hur det såg ut på mig. Jag liksom trotsade mitt självhat. Men nu går det inte längre, har mest lust att gå runt i säckiga mjukisbyxor jämt. 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej! Jag tycker det är jättekonstigt att du inte går ner mer, och ännu konstigare att du går upp! Du tränar ju så himla mycket! Nu vet jag ju inte vad du väger, men verkar som att många som är typ 49kg och under har väldigt svårt att gå ner i vikt. Kan det bero på att man förstör sin ämnesomsättning när man svälter sig? Har du några tips på hur man undviker att stanna i vikt? Jag själv åt förut typ 300kcal per dag, men äter nu 700, för att jag vill inte stanna på 47kg och inte lyckas gå ner mera eftersom att kroppen är van att leva på energiunderskott.

2012-08-28 @ 21:37:24
URL: http://www.wannabeforeverthin.blogg.se
Postat av: Becca

skrev nyss ut min ätstörning helt öppet, och det känns mycket skönare, jag tänkte att det kanske kan hjälpa dig på nåt sätt att läsa om den ? skrev det på min blogg, så det är bara att klicka in!
(tror dock inte att du har anorexi, men en ätstörning är nåt som stör ett normalt ätande.) <3

2012-08-28 @ 22:04:10
URL: http://arml.blogg.se
Postat av: ThinnerTomorrow

Älskar verkligen grönt te! Det är både uppiggande och mättande. Dock brukar jag synda och ha en klick honung i... :/

2012-08-28 @ 22:30:21
URL: http://thinnertomorrow.blogg.se
Postat av: Josefine

Förstår hur du känner, går också helst runt i mjukiskläder.

2012-08-29 @ 07:17:08
URL: http://josefineshemlighet.blogg.se
Postat av: frida

Hur kan du äta så lite och ändå vara social/fungera med vännerna? Något tips?

Jag blir så hängig trött/behov av att vara ensam och ibland ledsen av att äta så lite under längre tid.. skitjobbigt.

2012-08-29 @ 11:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0