kalorier och frågor till er

Fick sluta tidigare idag, vilket var skönt. Men egentligen gillar jag inte allt för mycket tid ensam hemma om eftermiddagarna, det är då det är som störst chans att man faller för frestelser - vilket jag gjorde idag. Jag åt turkisk youghurt med hallon och linfrön. Jag var så enormt hungrig/sugen/svimfärdig, så jag åt. 
Blev jättemätt och full av ångest efteråt, så gav mig ut på en promenad.
 
Jag mätte inte upp någonting när jag åt yoghurt, så jag vet inte hur mycket kalorier det blev, men jag tänker ta det säkra före det osäkra. Tror egentligen att det kanske landade på 200, men vi säger 400 , bara för att vara på den säkra sidan. 
Och med den räkningen ser kalorimätaren för dagen ut såhär: 
 
- Morgonrunda med cykeln - 180 kcal
- Cykel till skolan - 100 kcal
- Cykel hem från skolan - 100 kcal
 
- yoghurt och bär - 400 kcal
 
- långpromenad - 325 kcal 
 
Så just nu ligger jag på typ minus 300, vilket passar bra till middagen. 
 
Jag måste bara få fråga er, jag tycker min blogg blivit rätt torr på senare tid, med dålig uppdatering. Jag tänkte därför fråga om ni tycker att typ det här inlägget var tråkigt och onödigt? Jag själv tycker att det känns som att det är ett onödigt inlägg, och vet liksom inte om någon vill läsa dessa typer av uppdateringar. Men saknar lite inspiration för tillfället, plus att jag inte äter något förutom middag, så har inga matbilder att lägga upp heller. 
 

 
Och juste, en fråga till. Eftersom att de flesta som läser bloggen vill gå ner i vikt, är det då irriterande när jag lägger upp bilder som typ den ovan? 
Jag kollade tillbaka i min gamla blogg och då la jag ut matbilder HELA tiden, kakor, glass, godis. Matporr helt enkelt, haha. Men gillar ni det, eller vill ni hellre se bilder på frukt, bär och sallad? 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

kan du inte lägga upp lite mått/vikt info eller ngn liten bild på dig så man får någon bild av vem DU är eller hur DU ser ut och får se dina resultat..? Menar alltså inte ansiktesbilder utan ngn kropps bild typ före/efter?

2012-08-27 @ 18:38:05
Postat av: Spets

ÅHH kakor <3 Jag vet inte riktigt hur jag känner om sådana bilder. Jag får nog mest massa ideer, om att baka äggvitekakor med lågkcal choklad bitar i. Lägg upp vilka bilder som helst, jag blir inspirerad! <3 Jag känner likadant när jag gör sådana inlägg, men så länge jag har med en bild så känns det ok.

2012-08-27 @ 18:38:45
URL: http://vintervit.blogg.se
Postat av: T - 35kg

Jag ser hellre bilder på goda sallader & så, speciellt vid ett sånt här tillfälle då de står kakor & bullar i skafferiet ^^

2012-08-27 @ 19:06:34
Postat av: Ida

Jag håller med personen som ville se bilder på dig, men eftersom att du är anonym så förstår jag om du inte vill visa ansiktet. Men kan du inte lägga ut typ som "före och efter-bilder"? Eller "jag för ett år sedan och jag nu". Ah du fattar nog. Och sen har jag en fråga, undrar inte dina föräldrar varför du äter psylliumfrön? För om jag förstår det rätt så tar inte kroppen någon näring i från dem utan de åker bara in och ut. Den enda nyttan dem gör är ju att mätta. Eller har jag förstått fel? Och undrar jag om du kan slänga in lite fler "tips"? Alltså typ hur du undangömer att du inte äter för din familj, fattar dom inte att du försöker gå ner i vikt? Osv. Du fattar säkert. Kram :)

2012-08-27 @ 19:36:53
Postat av: Caz

Håller med Rebecca, lite bilder på dig och så (inte ansiktsbilder om du nu inte vill) Lit ehur det går i din viktnedgång osv. Produkttips kanske (goda kalorisnåla produkter)

Bilderna är nog från person till person. Vissa blir frestade av "kak/godis-bilder" medan andra bara kanske känner sig duktiga att sådant äter minsann inte jag! haha. Jag gillar mycket thinspo-bilder! :)

2012-08-27 @ 19:37:55
URL: http://inteutanattfalla.blogg.se
Postat av: ThinnerTomorrow

Jag ÄLSKAR din blogg!

2012-08-27 @ 19:55:15
URL: http://thinnertomorrow.blogg.se
Postat av: S

Som några andra skrivit så vill jag gärna se bilder på dig. Behöver inte vara mer än en bild på dina ben till exempel om du känner att du kan visa det :) sen också gillar jag tips på träning och mat och hur man undviker mat osv. och recept gärna också :) Men din blogg är ändå riktigt bra som den är! Kram <3

2012-08-27 @ 19:59:22
URL: http://vandrandeskelett.blogg.se/
Postat av: Anonym

säger som de andra att bilder på dig uppskattas, även om du inte är nöjd eller att du känner att du gått ner för lite t.ex för att visa, så uppskattas det ALLTID.
vi dömmer dig inte och efter ett tag tror jag att du kommer uppskatta det med

2012-08-27 @ 20:04:19
Postat av: Ahava

Lägg upp vad du vill. Det är ändå din blogg. Dock tycker jag att bilder på annan nyttig mat är mer inspirerande och ser godare ut ;) Men det är vad jag tycker. Matporr kan vara trevligt ibland också :P haha

2012-08-27 @ 20:57:24
URL: http://ednos.blogg.se
Postat av: elin

jag tycker inga av dina inlägg är onödiga för du är så otroligt bra på att skriva man blir fängslad vad du än skriver, och alla matbilder är bra både onyttiga och nyttiga haha!

2012-08-27 @ 21:00:25
Postat av: Lisa

tycker inte alls att såna här inlägg är tråkiga,fortsätt skriva hur du vill och om vad du vill, det blir mer personligt! nja,tycker matporr är rätt nice,blir liksom mindre sugen på kakor och sånt om jag stirrar mig mätt på en bild ^^

2012-08-27 @ 21:23:19
Postat av: Tea Cup

Håller med alla, före o efterbilder och tips på kalorisnålare alternativ men också som någon nämnde hur du undviker att äta, dölja viktnedgång, hur du gömmer mat osv.

2012-08-27 @ 21:26:12
URL: http://teacup.devote.se
Postat av: Nadja

Nä, det är inget tråkigt inlägg.
Tycker om när du skriver ner dina tankar och så. :)
Jag uppskattar mycket när du skriver om vad du äter och hur mycket kcal det innehåller.
Btw du är min favorit bloggare <3

2012-08-27 @ 21:28:32
Postat av: Anonym

Lite mindre mat bilder och lite mer thinspo! Lite mer mat tips och träningstips skulle oxå vara kul!

2012-08-27 @ 21:29:10
Postat av: hannah

Tycker inlägg som detta är bra, skulle dock även tycka det var kul med just mer bilder, kanske även smal recept mm :)
Lite tränings tips man kan göra i tv reklamen (haha) mm och lite tips helt enkelt.
Bra blogg, ta hand om dig, kram

2012-08-27 @ 21:29:14
Postat av: Anonym

Kalorisnåla recept,maträtter,produkter.

2012-08-27 @ 22:04:08
Postat av: Mikaela

Tycker din blogg är bra som den är, och inlägg som detta gör absolut ingenting, jag tycker det är spännande att se hur andra äter och vad deras dags-resultat blir :) alla tjatar om bilder, men jag kan säga att jag skulle tycka att det var spännande, och inte lika utelämnande för dig, att bara få veta i siffror hur mycket du gått upp/ner på en dag, vecka eller så. Du behöver såklart inte skriva hela din vikt, utan kan ju bara säga att "idag stog vågen på -0,3 kg sen igår" eller nåt.
Och gällande bilderna tycker jag du kan blanda lite. Jag känner mig strak när jag ser bilder på kak/godis/matbilder, samtidigt som jag blir inspererad av bilder/recept på nyttiga/kcalsnåla grejer :)

2012-08-27 @ 22:49:05
URL: http://kaffefrukost.blogg.se
Postat av: Josefine

Jag älskar din blogg, du skriver jättebra även på dina (som du kallar dem) "onödiga inlägg". Man får en bild utav hur ditt liv är, så fortsätt som du gör.
Det där med matbilder gör mig inte något, brukar kolla på sånt ändå.

2012-08-28 @ 07:19:31
URL: http://josefineshemlighet.blogg.se
Postat av: Sara

Det är din blogg och du ska få skriva som du vill, vilket jag gillar :) Men som alla andra, lite då- och nu-bilder hade varit intressant :)

2012-08-28 @ 12:21:35
URL: http://wannathinlife.blogg.se
Postat av: Sophia

Jag älskar detta inlägget till exempel!!! För det är precis så man själv känner! Sluta inte med sånt! Hellre 3 "onödiga" inlägg som du kallar det, för det hjälper faktiskt många av oss då vi förstår att vi inte är ensamma om vissa saker!
Jag gillar alla dina bilder men det är klart att matporr med bär och grönsaker hade varit trevligt haha! :D

2012-08-28 @ 15:51:12
Postat av: Ellen

Det var inget onödigt inlägg, du ska bara se mina, haha. Verkligen jätteonödiga! x)
För min del tycker jag mer om att se bilder på nyttig mat, det blir man också frestad av, men det är ju bättre. Fast de där kakorna så verkligen goda ut!

2012-08-30 @ 23:26:14
URL: http://hogtiskyn.blogg.se
Postat av: Katarina

jag älskar när du skriver dina långa, personliga och tankevärda inlägg som träffar en rätt i magen. Man känner så igen sig och på något sätt känner man sig..mindre ensam iallafall. Men annars uppskattas alltid lite tips sådär,som tex recept och träning.

Tror att jag fick ner de flesta önskemålen:)
Take care!

2012-09-01 @ 21:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0