dags att vara ärlig

Okej, time to be honest. 
 
Jag har nämnt tidigare att jag är en "allt eller inget" typ. Det har inte varit till min fördel de senaste veckorna. Mina föräldrar har varit lediga, vi har varit på semester osv. Jag tänkte att jag ska försöka äta regelbundet, men små portioner. 
Men eftersom att jag är en allt eller inget typ så har jag inte riktigt klarat av att äta måttligt. Antingen ska jag svälta, eller proppa i mig mat. Det har tyvärr blivit mer av det senare. Jag tänker att "det är ändå förstört", just det som man inte får tänka. 
Träningen har bara glidit iväg och jag har gått upp sjukt mycket i vikt. Eller, jag vet inte säkert, har inte vågat väga mig på flera veckor, men jag märker det. Höft och nyckelben syns inte längre lika tydligt, magen putar och kläderna sitter tajtare. 
Jag har läst på lite, och det är antagligen så att jag lägger på mig vikt extra fort eftersom att jag ätiti så dåligt tidigare. 
 
Så kort och gott, mitt liv suger och jag har sån sjuk jävla megaångest. Jag har aldrig varit fetare, och på tisdag börjar skolan, jag vet inte vad jag ska ha på mig, är för fet för allt. Alla kommer se att jag gått upp i vikt. 
Vilket är tvärt emot den plan jag hade tidigare under sommaren. 
 
Jag börjar blogga på tisdag igen. 

Kommentarer
Postat av: Scorpan

Eftersom du har legat i svält tidigare så ä din kropp i obalans så det du lagt på dej ä typ bara vätska, jag hade en vecka i sommras som ja åt som en häst å självklart gick ja upp i vikt men sen tog det mej bara typ 4dagar att gå ner 2kg, så du behöver inte va rädd, du kommer tappa vikten fort när du går tillbaka te gamla vanor :)

2012-08-19 @ 13:21:11
URL: http://pinkdragon.bloggo.nu/
Postat av: Emma

Jag är i precis samma sits just nu... Är också en allt eller inget-människa. Kram!

2012-08-19 @ 14:19:52
URL: http://dyingtryingcrying.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag sitter i exakt samma sits, bortsett från skola. Jag har också haft en ganska lång period där jag gått upp massor i vikt, och man ser verkigen skillnad på mig och att se hur höftben, nyckelben och skulderblad inte sticker ut lika mycket längre. Verkligen se hur jag blir tjockare men ändå inte ta tag i det. Usch jag hatar mig själv just nu men på måndag ska jag försöka börja mer på ritkigt.
Håll ut tjejen och tänk att det aldrig är för sent att göra nåt åt det. Varje dag är en ny chans, de läste jag från din blogg och jag försöker tänka på det.

2012-08-19 @ 16:22:46
Postat av: H

Ååh det hade lika gärna kunnat vara jag som skrev det där!

2012-08-19 @ 17:14:12
URL: http://sizezero.devote.se/
Postat av: haveheart

Jag är precis som du! Jag har gått upp så mycket nu. Ligger på samma vikt som när sommarlovet började. Är så besviken på mig själv.

2012-08-19 @ 22:19:33
URL: http://haveheart.webblogg.se
Postat av: Josefine

Känner igen mig. "Nu är ju redan allt förstört ändå, så jag tar den där kakan". Är precis sån.

2012-08-20 @ 17:03:25
URL: http://josefineshemlighet.blogg.se
Postat av: sadie

ja, som du ser är du inte ensam - jag vet inte om det är en tröst för dig eller inte? det är så jävla jobbigt (tycker jag) när man märker att vikten skjutit iväg. putmagen, tajta kläder, lårfettet. det hemska är att jag inte ens kan ha mina kläder nå mer och varken har råd eller lust att köpa nya! (vem vill köpa tjockkläder?) kan det inte bara fixa sig någon gång!

2012-08-20 @ 17:42:26
Postat av: Elin

Exakt samma för mig. Med min mage kan jag tasför gravid. Precis till skolstart också exellente.. Jag som hade tänkt ha den där "I jused to be fat" effekten när jag kom tillbaka till skolan, haha I wish ..

2012-08-20 @ 20:24:57
URL: http://warandhope.blogg.se
Postat av: H

Känner exakt som du, är
En allt eller inget-människa hade tänkt att den här sommaren skulle bli den sommaren jag skulle gå ner sjukt mycket i vikt. Det gick bra till en början men nu står jag här 1 dag innan skolan och är lika fet och värdelös som innan... Aja, nya tag när skolan börjar! Kram!

2012-08-20 @ 22:56:16
URL: http://livingproana.webblogg.se
Postat av: Anonym

Men lilla du, försök ta dig ur den här skiten, är det egentligen verkligen värt det? & du tänker aldrig på att det du skriver kan led till att många andra som läser får allvarliga ätstörningar som förstör deras liv? Fast du kanske inte bryr dig?

2012-08-21 @ 01:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0